,
Sukan

EURO 2024: Patah Hidung, Mbappe Disaran Pakai Topeng Ninja Turtle

Gempak
18/06/2024
14:59 MYT
Penyerang Perancis, Kylian Mbappe, berseloroh di media sosial dengan menyatakan apakah jenis pelindung muka yang perlu digunakan selepas hidungnya patah.

Patah hidung

Mbappe dikejarkan ke hospital di Dusseldorf, Jerman, selepas ketika Perancis membuka kempen EURO 2024 dengan kemenangan 1-0, awal pagi tadi.
Aksi babak mengerikan itu terjadi susulan tandukannya terkena bahu salah seorang pertahanan Austria ketika minit akhir permainan menyebabkan pemain terbaru Real Madrid itu digantikan dengan pemain senior, Olivier Giroud.

"Hidungnya dalam keadaan tidak baik sama sekali," kata ketua jurulatih iaitu Didier Deschamps kepada pemberita.

Pada mulanya timbul kebimbangan bahawa bintang utama Les Bleus itu memerlukan pembedahan dan berdepan terlepas baki kempen kejohanan itu.

Tidak perlukan pembedahan lanjut

Namun Presiden Persekutuan Bola Sepak Perancis (FFF), Philippe Diallo, mendedahkan kakitangan perubatan pasukan itu memutuskan Mbappe tidak memerlukan pembedahan selepas pemeriksaan lanjutan dijalankan.
Penyerang Real Madrid itu meninggalkan hospital pada jam 1 pagi waktu tempatan dan kembali bersama pasukan untuk persediaan bertemu Belanda.
Dalam masa sama, ramai di media sosial yang menyarankan topeng Ninja Turtle paling sesuai untuk pemain yang baru dipancing Real Madrid itu.
Terdahulu, akibat daripada pelanggaran tersebut, Mbappe meronta kesakitan selepas disedari oleh penjaga gol Austria yang kemudiannya dirawat oleh pakar perubatan Perancis selain bajunya telah dipenuhi dengan kesan darah yang mengalir dari hidungnya.
Kredit foto: cbssports / The Telegraph
Sumber: STADIUM ASTRO
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Badminton, Terjun Digugurkan Pada Sukan Komanwel 2026

gempak
22/10/2024
18:55 MYT
Badminton yang merupakan antara penyumbang pingat untuk negara di Sukan Komanwel telah digugurkan daripada temasya tersebut yang akan diadakan di Glasgow, Scotland pada 23 Julai sehingga 2 Ogos 2026.
Viral

Jaguh Badminton Taufik Hidayat Dilantik Timbalan Menteri Belia & Sukan Indonesia

gempak
22/10/2024
05:30 MYT
Bekas jaguh badminton Indonesia, Taufik Hidayat dilantik menjadi Timbalan Menteri Pemuda dan Olahraga Indonesia atau Timbalan Menteri Belia dan Sukan di bawah pentadbiran Presiden Prabowo Subianto.
Berita

Kisah Wanita Perancis 53 Tahun Menetap Di Terengganu Cetus Inspirasi - "Saya Belajar Bahasa Melayu, Kahwini Anak Imam & Kini Genggam PhD Pada Usia 80 Tahun"

gempak
21/10/2024
05:55 MYT
Di usia 80 tahun, wanita kelahiran Paris, Perancis ini berjaya menamatkan pengajiannya di peringkat Doktor Falsafah (PhD) di Universiti Malaysia Terengganu (UMT).
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Badan Sherry Alhadad Patah Riuk, Aisha Retno Main-Main Belajar Gimnastik Berirama?

gempak
17/10/2024
11:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Sukan

Sze Fei-Nur Izzuddin Cipta Magis, Juara Terbuka Artik

gempak
13/10/2024
22:45 MYT
Beregu lelaki profesional negara, Goh Sze Fei-Nur Izzuddin Rumsani, bergelar juara Kejohanan Badminton Terbuka Artik apabila bangkit daripada ketinggalan satu set untuk menewaskan beregu pilihan kedua dari Denmark, Kim Astrup-Anders Skarup Rasmussen, di Vantaa pada Ahad.
BorakSeeni