Pelakon, penyanyi dan model Amerika Syarikat, Evan Rachel Wood mendakwa telah dibius dengan pil tidur dan dadah jenis syabu oleh penyanyi berimej eksentrik, Marilyn Manson.

Teknik itu digunakan Manson selama bertahun-tahun untuk memperkosa Rachel Wood.

Sejak Februari tahun lalu, Rachel Wood secara terbuka mendedahkan keganasan seksual yang dilaluinya sejak mula berpacaran dengan Manson dari 2006 hingga 2011.

Sepanjang tempoh itu, banyak hubungan seksual yang tidak diinginkannya berlaku bahkan tidak disedarinya.

Dalam filem dokumentari Phoenix Rising, pelakon wanita berusia 34 tahun itu menuduh bekas kekasihnya telah membius dan mengambil kesempatan itu untuk memperkosanya ketika dia tidak sedarkan diri.

"Dia mula memperkosa aku saat aku tidur. Aku terbangun. Aku hanya ingat aku mencongak kemudian terpaksa fikir 'diam saja, tidur dan jangan bergerak'.

"Jadi, aku hanya terbaring dalam kelemasan dan berdiam diri sampai dia selesai. Kemudian, aku cuma berharap demi Tuhan, dia akan menolak kakiku dan berjalan keluar dari bilik," ceritanya ketika temubual bersama The New York Post dalam babak filem dokumentari tersebut.

Rachel Wood tirut mengimbas semula keadaannya yang kesakitan selepas dipaksa menggugurkan kandungan bayinya pada tahun 2011.

"Daripada awal hubungan kami, dia selalu mempertikaikan cara pencegahan kehamilan yang saya lakukan. Dia tidak suka cara saya dan secara hakikatnya dia juga tidak mahu saya menggunakan sebarang alat mencegah hamil.

"Ketika proses menggugurkan bayi kami, dia keluar meninggalkan saya. Kemudian seingat saya dia suruh saya menyediakan makan malam untuk dia. Saya cakap saya perlu berehat, tapi dia tak peduli pun!" ceritanya.

Selepas kejadian itu, Rachel Wood berdepan depresi dan pernah mengakui cuba untuk membunuh diri.

Awal minggu ini, Manson menerusi peguam yang dilantik telah memfailkan saman fitnah terhadap Rachel Wood, mendakwa wanita itu telah menjejaskan reputasi kariernya.

Rachel Wood pernah mendedahkan dirinya diperkosa oleh Manson dalam salah satu babak muzik videonya berjudul Heart-Shaped Glasses.

Ketika itu, Rachel Wood baru berusia 19 tahun dan adegan seks itu dipersetujui hanyalah sebahagian daripada lakonan. Bagaimanapun, penyanyi lelaki itu betul-betul memasukkan kemaluannya.

Sumber: The Independent, Variety