Rockaway Entertainment mengumumkan penangguhan Rockaway Fest 2020 yang sepatutnya berlangsung pada 14 dan 15 Mac, hingga akhir tahun ini ekoran faktor keselamatan dan kebimbangan yang timbul daripada wabak novel coronavirus (2019-nCoV).

Festival tersebut yang bakal di Bukit Jalil, Carpark B itu ditanggguhkan sebagai langkah pencegahan untuk membendung wabak virus korona yang semakin meningkat.

Ia merupakan prerogatif sebagai penganjur, untuk melindungi kesihatan dan kesejahteraan semua peserta, artis dan kru kerja serta pada penonton yang akan hadir di festival itu kelak.

Penganjur perayaaan rock terbesar Malaysia itu sedang dalam proses berkomunikasi dengan pihak berkuasa yang relevan mengenai perkara tersebut dan sedang berusaha untuk mendapatkan tarikh baru untuk festival yang akan diumumkan tidak lama lagi.

Semua tiket yang dibeli kekal sah untuk tarikh yang baru. Bagi mereka yang ingin mendapatkan bayaran balik sepenuhnya boleh melakukannya dengan menghantar e-mel [email protected] mulai hari ini sehingga 10 Mac 2020.

Sejak pertama kali dilaksanakan pada tahun 2009, Rockaway Fest telah digelar sebagai perayaan rock terbesar Malaysia dan yang pertama seumpamanya di Malaysia.

Festival ini telah berjaya membawakan nama-nama besar seperti Bring Me The Horizon, Dashboard Confessional, Scorpions, Sum 41, Bullet Untuk My Valentine bersama-sama artis kegemaran tempatan seperti Butterfingers, Datuk Zainal Abidin, Alleycats, dan lain-lain lagi. P

ada tahun ini, Rockaway Fest akan menampilkan aksi tempatan, serantau dan antarabangsa merentas pesta dan perayaan yang berlangsung selama dua hari.