Tak hirau bersesak dan berpeluh lencun, dua selebriti popular Awal Ashaari dan Zoey Rahman tampil menghulurkan sumbangan kudrat dengan mengagih bakul makanan dan pek iftar kepada penduduk di Kampung Baru pada Selasa.

Lebih 1,200 sumbangan berbentuk barangan makanan dan juadah berbuka disumbangkan kepada golongan miskin bandar dan penduduk sekitar Kampung Baru, Kuala Lumpur.

Selain Awal dan Zoey, dua penyampai radio Izwan Azir dan Marsila Hassan turut bersama-sama mengagihkan bakul makanan dan pek iftar.

Keperluan asas untuk miskin bandar

Ketua Pegawai Eksekutif Usanita Sdn Bhd, Datin Seri Adzliana Hasan, berkata sejumlah 220 bakul makanan merangkumi barangan keperluan asas seperti beras, minyak masak, bihun, susu, garam dan gula disumbangkan oleh syarikat itu serta Parlimen Titiwangsa kepada golongan miskin bandar.

Selain itu, katanya, sejumlah 1,000 juadah pek makanan untuk berbuka puasa disumbangkan kepada penduduk di sekitar Masjid Jamek Kampung Baru.

"Kita memilih Kampung Baru kerana fokus kita adalah membantu golongan miskin bandar dan asnaf sebagai sebahagian program sumbangan sempena Ramadan yang dilaksanakan setiap tahun.

"Selain program hari ini, kita juga akan memperluaskan sumbangan ini kepada golongan mahasiswa di Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam, Sabtu ini.

"Semoga projek tanggungjawab sosial korporat (CSR) ini dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung golongan yang memerlukan, dengan hasrat kita untuk membantu dan berkongsi rezeki," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Masjid Jamek Kampung Baru.



Barangan makanan itu disumbangkan oleh Buletin FM dengan kerjasama Usanita Sdn Bhd dan Parlimen Titiwangsa menerusi program Ramadan Madani: Titipan Kasih dan diagihkan di Masjid Jamek Kampung Baru.