,
Laman Utama

Founder Kosmetik Guna Kaabah Sebagai Alat Marketing Dikritik Netizen - “Orang Pergi Sana Nak Ibadah, Ni Tak…”

Izwan Isa
01/11/2022
21:50 MYT
Sejak kebelakangan ini, produk kecantikan yang diusahakan oleh usahawan-usahawan tempatan dilihat muncul bagaikan cendawan tumbuh.
Saban hari, pelbagai jenis produk dilancarkan - baik untuk penampilan mahupun kecantikan dari dalam, permintaan terhadap produk-produk tersebut boleh dikatakan sangat menggalakkan dan memberangsangkan.
Justeru, tidak hairanlah jika pemilik atau founder produk ‘berlawan-lawan’ menggunakan pelbagai cara untuk memasarkan produk mereka.
Begitupun, tindakan seorang founder produk yang menjadikan Kaabah sebagai latar belakang untuk foto produk keluarannya meraih kecaman netizen apabila ia dianggap sebagai tindakan yang keterlaluan.
“Wahai founder produk, berhenti jadikan Kaabah sebagai alat marketing. Berhenti bawa produk kamu ke dalam kawasan Masjidil Haram. OOTD baju juga diharamkan,” begitu satu ciapan yang dikongsikan oleh pengguna Twitter.
Meninjau ruangan balas, ramai dalam kalangan pengguna media sosial yang mengkritik cara marketing sedemikian.
“Orang pergi sana nak ibadah, ni tak, dunia juga dicarinya. Allahu.”
“Auto-unfollow kalau nampak marketing begini. Kita sebagai pengguna kena bijak. Sebagus mana sesuatu produk, janganlah beli dari orang yang begini dan yang banyak kontroversi negatif sebab kita pon seolah-olah menyokong dan menaja cara hidup dan perlakuan founder tersebut.”
“Pengguna pun 2 kali 5 je. Nak consume produk kecantikan check dulu background founder.”
“Kalau dulu dia jadi kerani pejabat, pemandu lori, peniaga pasar malam tak ada apa-apa certification, qualification dalam bidang kecantikan, tetiba jadi founder, elakkanlah.”
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Rebecca Nur Al Islam Sebak Doa Agar Hujan Lebat Ketika Tawaf Dimakbulkan - “Macam Tak Percaya, Tiba-Tiba Saja…”

gempak
03/09/2024
09:25 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram, Rebecca atau nama sebenarnya Rebecca Nur A Islam berkongsi rakaman video yang memaparkan hujan lebat di Masjidil Haram.
Viral

Hafiz Mahamad Tampil Beri Penjelasan Video Kaabah, Siap Buat Lakonan Semula Nak Bagi Faham - “Apabila Awak Sentuh Tentang Islam, Saya Sebagai…”

gempak
06/08/2024
05:26 MYT
Hafiz Mahamad akhirnya tampil memberi penjelasan berhubung sepotong video tular memaparkan kekecohan ketika mahu mencium hajar aswad sehingga didakwa mempermainkan agama.
Viral

"Hamba Allah Yang Lemah Ini Layak Dihina & Dikutuk Tapi Saya Takkan Lari" - Hafiz Mahamad Perlukan Masa, Minta Nasihat Pakar

gempak
30/07/2024
03:30 MYT
Usahawan dan pempengaruh Hafiz Mahamad mengambil tanggungjawab untuk memperbetulkan tanggapan orang ramai terhadap kandungan media sosial yang kembali tular ketika di Tanah Suci Makkah baru-baru ini.
Viral

"Saya Nak Bertanggungjawab Kerana Agama" - Hafiz Mahamad

gempak
29/07/2024
00:50 MYT
Pempengaruh dan usahawan Hafiz Mahamad tampil memberikan respons terhadap kecaman netizen berhubung video lama yang kembali tular baru-baru ini.
Berita

Pemegang Kunci Kaabah Meninggal Dunia

gempak
22/06/2024
12:48 MYT
Ketua Pemegang Kunci Kaabah, Sheikh Saleh Al-Shaibi telah meninggal dunia, menurut portal haramain.com.