Belum pun reda isu curang yang diberitakan antara vokalis kumpulan Sabyan, Nissa dengan salah seorang anggotanya, Ayus, kini dunia hiburan Indonesia kembali kecoh dengan gosip terbaru mengenai penyanyi cantik manis itu.

Tak tahu bagaimana, tapi kini Nissa Sabyan dituduh sedang hamil. Semuanya gara gara sepotong video yang dimuat naik dalam akaun gosip terkenal Republik itu, @lambe turah.

Menerusi video tersebut, Nissa dilihat mengusap perutnya yang kelihatan sedikit buncit. Bersama video itu, paranormal kontroversi, Mbah Mijan menuliskan komen yang menyebut bakal punya cucu dari Nissa Sabyan.

"Alhamdulillah, Mbah sebentar lagi bakal punya cucu baru dari Nissa Sabyan, tetap semangaaaat sayangku," tulis Mbah Mijan seperti dilaporkan oleh Kompas.

Hal itu yang kemudian memicu dakwaan Nissa hamil. Bagaimanapun ada netizen yang sangsi mengenai dakwaan tersebut dan menganggap video yang dimuat naik adalah video lama kerana keadaan di sekeliling Nissa memperlihatkan orang di sekeliling dan dirinya sendiri tidak memakai pelitup muka kerana mengikuti protokol kesihatan COVID 19.



Sehingga artikel ini ditulis, malah hampir semua media Indonesia melaporkan hal yang sama, Nissa belum memberi sebarang kenyataan rasmi.

Terdahulu, Nissa juga tetap mengunci mulut mengenai dakwaan dirinya menjadi orang ketiga dalam rumah tangga Ayus sehingga lelaki itu bercerai dengan isterinya baru baru ini.

Malah beberapa hari lalu sempat tersebar dakwaan Nissa dan Ayus akan menikah.

Namun semua dakwaan tersebut belum diketahui benar ataupun hanya fitnah.

Instagram: @nissa_sabyan