Fesyen memainkan peranan penting dalam industri hiburan, bukan sahaja terhadap wanita, malah ia juga penting kepada selebriti lelaki untuk sentiasa tampil kacak dengan identiti gaya tersendiri.

Kali ini, ruangan Gempak Spotlight menampilkan kepada anda lima selebriti lelaki yang layak dilabel sebagai ikon fesyen dalam industri hiburan tempatan.

Awal Ashaari



Penampilan hos dan aktor popular ini tidak pernah menghampakan. Awal Ashaari sentiasa tampil kacak menggayakan persalinan dari jenama mewah antarabangsa di acara-acara tempatan mahupun di luar negara.

Antara jenama yang sering dikenakannya adalah persalinan Christian Dior, aksesori dari Bvlgari dan banyak lagi. Tidak hairanlah isterinya, Scha Alyahya juga tak pernah kalah berfesyen!

Henry Golding



Lakaran cemerlang Henry Holding di persada Hollywood sudah tentu membanggakan peminatnya di Malaysia.

Henry sentiasa tampil maskulin dan berkarisma dalam pelbagai acara yang dihadirinya. Gaya yang kemas, ringkas dan elegan sudah menjadi identiti dirinya dalam berfesyen.

Joe Flizzow



Citarasa rapper ini juga harus diberi pujian. Joe Flizzow berjaya menyuntik identiti Hip Hop ketika berfesyen.

Jika diperhatikan, Joe sentiasa kelihatan bersahaja dan tidak terlalu mencuba, jauh sekali untuk kelihatan keterlaluan dalam mengatur gayanya. Rapper yang turut bergelar usahawan ini juga menyesuaikan pemakaiannya mengikut tema majlis yang dihadirinya.

Hael Husaini



Tidak dinafikan, Hael semakin bijak mengatur gayanya ketika berfesyen. Elemen pop dan formal kerap diterapkan dalam penggayaannya.

Hael juga sentiasa mengikuti trend pemakaian semasa, boleh dikatakan, citarasanya dalam berfesyen adalah seiring dengan kejayaannya dalam industri muzik tanah air.

Aedy Ashraf



Last but not least! Pelakon Aedy Ashraf juga tidak harus ketinggalan. Aedy berjaya menggayakan fesyen dengan suntikan watak 'bad boy'.

Selain bijak berpakaian, Aedy juga sering mendapat pujian apabila sentiasa kelihatan sesuai dan kacak mencuba pelbagai jenis potongan rambut yang menjadi kegemaran masyarakat masa kini.

Demikianlah senarai lima selebriti lelaki bergaya yang layak digelar ikon fesyen dalam industri hiburan.

Kepada pencinta fesyen, Minggu Fesyen Kuala Lumpur (KLFW) kini kembali buat tahun yang ketujuh.

Ia sedang berlangsung bermula 21 hingga 25 Ogos ini, jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan pementasan fesyen dan momen menarik sepanjang acara ini di platform Gempak.

Topik apakah yang bakal dibincangkan dalam ruangan Gempak Spotlight pada minggu hadapan? Nantikan!

Selamat berhujung minggu kepada anda seisi keluarga!