Laman Utama

Giliran Aisha Retno Hiasi Billboard Gergasi New York Times Square! - "Mama Adakah Saya Sedang Bermimpi?"

Shahrin Zulkifle
20/07/2022
12:00 MYT
Penyanyi Aisha Retno menjadi artis Malaysia ke tujuh untuk muncul di papan iklan digital tersohor dunia Times Square New York, Amerika Syarikat.
Detik gembira itu dikongsikan sendiri oleh penyanyi berbakat itu menerusi satu hantaran terbaru di laman Instagramnya siang tadi.
Menganggap hal itu seperti sebuah mimpi, Aisha atau nama aslinya Sharifah Aisha Retno Sipulijam, 22, meluahkan ucapan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat di dalam kerjaya seninya.
"Mama adakah saya sedang bermimpi? Hello Billboard New York City! Terima kasih yang tidak terhingga kepada Spotifyasia atas peluang yang luar biasa sempena meraikan wanita untuk kempen EQUAL ini.
"Suatu penghormatan untuk menjadi duta EQUAL anda bulan ini mewakili Singapura & Malaysia.
"Sudah dua tahun kehadiran saya dalam industri dan ini adalah salah satu pencapaian terbesar dalam hidup saya setakat ini, alhamdulillah!
"Kepada pasukan @sonymusic_malaysia dan @aishalicious02 , anda semua tahu bahawa setiap daripada anda adalah permata!" tulisnya.
EQUAL adalah sebuah program peringkat global oleh Spotify yang ingin memupuk kesamaan wanita dengan memaparkan artis-artis wanita dari seluruh dunia sebagai dutanya.
Tambah pemenang tempat kedua rancangan nyanyian Big Stage 2022, dia berpesan kepada semua insan yang bergelar wanita untuk sentiasa bangga dan percaya kepada diri sendiri.
"Mari kita raikan semua wanita di luar sana terutamanya dalam industri muzik kerana kita sememangnya inspirasi kepada diri kita terhadap masa lalu, masa kini dan masa depan kita!
"Semoga kalian tetap percaya dengan diri anda sendiri dan jangan pernah hiraukan gurauan sinis yang menjatuhkan darjat anda sebagai seorang wanita,kerana kita adalah 'sutera' yang terlihat halus diluar tapi batinnya susah untuk dicerakinkan!
"Terima kasih atas sokongan anda kawan-kawan! Ia bukanlah satu perjalanan yang mudah bagi saya untuk berada di tempat saya sekarang tetapi anda adalah orang yang membuat saya terus maju," tambah Aisha.
Sebelum menutup penulisannya, Aisha memberitahu peminatnya untuk menantikan buah tangan terbaru darinya hasil ciptaaan komposer hebat, Waeremfmf.
Untuk rekod, penyanyi Datuk Sri Siti Nurhaliza, Yuna dan Aina Abdul antara wajah yang pernah menghiasi papan iklan di bandar New York itu
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.