Kegagalan untuk meraih kemenangan menerusi kategori Lagu/Audio Tergempak Gempak Most Wanted Awards 2023 (GMWA 2023) tidak menjadi halangan buat, penyanyi Danial Kifli untuk terus berkarya.

Bagi Danial, menjadi calon top 5 untuk kategori ini sudah menjadi salah satu kejayaan yang terbesar di dalam hidupnya.

“Walaupun tiada rezeki saya untuk kali ini, sebab saya tahu saya bersaing dengan ‘Queen Aina Abdul’ kan, tapi apa-apa pun saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang sudi saya daripada top 20, top 10 sampai lah top 5 hari ini.

Berita Trending: #GMWA23: Jangan Mati Rasa Menambat Hati Peminat, Berjaya Dinobat Lagu/Audio Tergempak


“Walaupun tak menang ia merupakan satu kejayaan yang paling besar dalam hidup saya, tanpa peminat saya tiada lah saya di sini,” katanya ketika ditemui Gempak.

Mengulas lanjut mengenai perancangan untuk karier nya, Danial memaklumkan yang dia bakal melancarkan lagu Pergilah Cinta versi Jawa sebagai hadiah buat peminatnya dalam masa terdekat.

“Nantikan lagu saya yang seterusnya dan juga lagu Pergilah Cinta versi Jawa yang saya ada janji nak bagi hadiah buat peminat saya, jadi tunggu lah bulan ini saya akan lancarkan.

“Kita buat ni spesial sebab dekat komen Youtube, TikTok ramai peminat daripada Indonesia, jadi saya nak bagi hadiah dekat peminat dari sana biar mereka boleh lebih faham lagi maksud lagu tu.

“Isimewanya Pergilah Cinta versi Jawa ini adalah kita akan buat recording dan muzik video semua dekat Indonesia,” tambahnya lagi.

Untuk rekod, kategori Lagu/Audio Tergempak telah dimenangi oleh Jangan Mati Rasa itu nyanyian Aina Abdul.