Taylor Swift baru dinobatkan sebagai pemenang dalam kategori Muzik Video Terbaik dalam Grammy Awards 2023 menerusi video lagu miliknya, All Too Well: The Short Film.

All Too Well: The Short Film adalah video dengan durasi 10 minit yang diarahkan sendiri oleh Swift. Ia merupakan video yang dirakam semula dari versi yang telah dirilis pada tahun 2012 menerusi album Red.

Kemenangan itu menyaksikan penyanyi berusia 33 tahun tersebut menyingkirkan pencalonan lain yang tak kurang hebat seperti Adele (Easy on Me), BTS (Yet to Come), Doja Cat (Woman), Harry Styles (As It Was), dan Kendrick Lamar (The Heart Part 5).

Lebih membanggakan kemenangan tersebut menambah jumlah trofi yang pernah dimenangi Swift dalam Grammy menjadi 12. Namun, ini merupakan kemenangan kedua Swift dalam anugerah sama selepas memenanginya bersama Kendrick Lamar menerusi video Bad Blood pada 2014.

Kemenangan Swift kemudian ikut diraikan peminatnya yang memberi ucapan tahniah dan rasa bangga mereka di laman sosial.

Sementara itu, sejumlah pencalonan juga sudah dibacakan di Grammy Awards 2023 yang berlangsung di Crypto.com arena di Los Angeles pada Ahad.

Antaranya Tobias Jesso Jr. telah dinobatkan sebagai Songwriter Of The Year, Non-Classical di Grammy Awards 2023. Jack Antonoff pula memenangkan trofi Producer of the Year, Non Classical.