Bintang Gegar Vaganza 9 (GV9), Tom mengakui menyesal dengan tindakannya yang tidak berfikir panjang sebelum mencacah tatu di beberapa bahagian tubuhnya sekitar empat tahun lalu.

Kata Tom atau nama sebenarnya, Raja Farah Afzal Raja Ikram,36, dia bagaimanapun terdetik untuk membuang tatu-tatu terbabit seandainya ada rezeki kelak.

"Sudah tentu saya menyesal… tapi benda sudah jadi.

"Kalau kita nak buang pun saya difahamkan lebih sakit berbanding ketika proses cacahan tatu. Malah kosnya juga lebih mahal. InsyaAllah kalau ada rezeki lebih memang nak buang.

"Ramai yang sangka saya cacah tahu kerana sikap ‘rebel’. Tapi sebenarnya tidak. Mungkin kerana persekitaran. Saya tidak salahkan sesiapa sebab ini khilaf saya," katanya.

Kata Tom lagi, tindakannya mencacah tatu itu telah membuatkan arwah bapanya terkilan dan marah.

"Saya menyesal sangat sebab buat arwah bapa menangis, saya terfikir balik apa saya buat, kenapa sampai macam tu sekali. Bapa saya tak pernah ajar buat macam ni.

"Saya tak nak buat dahlah. Bapa saya tak pernah menangis, tak pernah marah. Bila dia marah tu tak tahu nak cakap macam mana rasanya. Saya kena 'bodoh' dengan bapa," ujarnya yang mencacah tatu di bahagian lengan dan bahu.

Menurut Tom yang pernah menjuarai program My Starz LG musim ketiga pada 2010, dia sebenarnya berat hati untuk kembali memeriahkan industri hiburan tanah air dalam keadaannya yang bertatu.

"Bagi saya hal ini sesuatu yang sensitif, apatah lagi bagi mereka yang beragama Islam. Sebenarnya kalau nak diikutkan dengan keadaan diri saya sekarang ini, saya dah tak nak keluar (kembali aktif).

"Tak ada hati… sebab dalam keadaan yang saya tidak bersedia. Malah saya pun fikir mungkin sudah tidak ada tempat, sebab dalam keadaan begini.

"Tapi saya beranikan diri, meski saya tahu mungkin akan dikecam. Sebelum sertai GV9, saya sudah fikir ‘aku akan kena kecam, benda ini akan keluar.’

"Tapi saya sanggup hadapinya, demi anak-anak. Ini peluang (rezeki) untuk mereka," tambahnya.

GV9 yang mula bersiaran 18 September dari Auditorium MBSA Shah Alam menampilkan Nabil Ahmad dan Elly Mazlein sebagai pengacara.

Juara akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM100, 000, naib juara pula akan meraih RM50, 000, tempat ketiga akan menerima RM30, 000, tempat keempat, tempat kelima dan tempat keenam masing-masing akan menerima RM20,000, RM15,000 dan RM10,000.

Penerbitan ‘GV9’ turut disokong oleh Farm Fresh yang hadir selaku Penaja Utama dengan kerjasama Digi selaku Telco Rasmi. Manakala Adabi dan CUCKOO turut menghulurkan sokongan selaku Penaja Bersama. Sidang media ‘GV9’ turut dibawakan dari Menara Kuala Lumpur.

Selain itu, penganjuran ‘GV9’ juga dimeriahkan dengan kolaborasi bersama Astro GO, Gempak dan Ria X selaku Rakan Digital serta SINAR sebagai Rakan Radio Rasmi dan disokong oleh Gegar untuk musim ini.

Eksklusif untuk pelanggan setia Astro, mereka berpeluang untuk menyaksikan ‘GV9’ secara LIVE dengan menjawab tiga soalan mudah di astro.com.my/gv9. 10 pasang tiket sedia untuk dimenangi setiap minggu.