Pengacara Nabil Ahmad, 39, tampil menjelaskan situasi sebenar mengenai usikannya kepada juri jemputan dari Indonesia, Raisa pada konsert minggu kelapan Gegar Vaganza 9 (GV9) yang dikatakan ‘melampau’ oleh netizen.

Menurut Nabil, dia dan penyanyi itu sudah pun bertegur sapa sewaktu di belakang pentas lagi, malah jelasnya Raisa turut menganggap gurauan boleh membantu menjadikannya lebih selesa.

“Saya sebelum mula show itu dah berjumpa dengan Raisa di belakang pentas, kami dah bergurau, dah berkenalan sesama kami, manager dia pun saya dah kenal.

“Dia pun kata gurauan itu boleh buat dia rasa lebih selesa, jadi macam itu cara dunia hiburan bergerak. Dia seorang yang sporting dan kelakar sebenarnya.

“Sebagai seorang penghibur saya tahu apa yang dia perlukan dan saya pasti dia tahu apa juga yang saya perlukan,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Terdahulu, nama Nabil menjadi perbualan netizen di seluruh media sosial susulan gurauannya mengenai komen dalam Bahasa Inggeris yang diberikan Raisa kepada persembahan Hairul Nizam.

Malah netizen juga menganggap usikan itu agak melampau sehingga ada yang mendakwa Raisa kelihatan kurang selesa dengan gurauan tersebut.

Dalam pada itu, pemilik nama penuh Ahmad Nabil Ahmad berkata dia sedikit pun tidak merasa tersinggung dengan komen netizen, sebaliknya dia hanya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang pegacara program itu.

“Saya sikit pun tak terasa langsung dengan komen-komen nakal netizen, mereka cuma ambil apa yang berada di TV, saya pun tak mahu marah mereka.

“Saya tahu batas sebagai pengacara, tiada lah sampai nak menghina atau maki orang, ia hanyalah sekadar program hiburan.

“Saya hanya jalankan amanah yang diberikan, selagi pihak produksi kata saya tidak melampui batas atau menyinggung perasaan orang-orang yang penting dalam GV, saya bersyukur dan itu sahaja yang perlu dijaga,” tambahnya.

Terdahulu, Raisa turut menjadi tetamu undangan di segmen 3 Pagi Era di Era FM yang dikendalikan Nabil, Azad Jazmin dan Radin.

A post shared by ERA - Muzik Hit Terkini (@era.je)


Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini.
Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!