,
Laman Utama

GV9: Tak Perlu Bedah, Jaclyn Victor Lega Ada Alternatif Lain Tangani Masalah Hidung Bengkok - “Cuma Apabila Saya Kurang Rehat…”

Asyikin Mayudin
11/11/2022
00:55 MYT
Selain pembedahan, penyanyi Jaclyn Victor diberi alternatif lain iaitu ubat penyembur hidung (nasal spray) bagi membantu menangani masalah hidung bengkok yang dialaminya.
Lega dan bersyukur tahap kesihatan semakin bertambah baik, suara peserta Gegar Vaganza 9 (GV9) ini juga kini tidak lagi kedengaran seperti ‘selsema’ ketika membuat persembahan.
“Saya pun dapat rasakan vokal saya tidak kedengaran seperti kurang sihat seperti sebelum ini. Memang penyelesaiannya adalah pembedahan namun memakan masa untuk pulih memandangkan saya sedang bertanding.
“Oleh itu, doktor memberikan alternatif iaitu ubat penyembur yang mampu melegakan saluran hidung. Lebih selesa jika dibandingkan dengan sebelum ini yang kedengaran seperti selesema.
“Cuma apabila saya kurang rehat dan sebagainya, penyakit sinus itu seperti datang kembali. Jadi saya perlu ‘alert’ supaya kesihatan berada dalam keadaan baik,” kata Jaclyn.
Terdahulu, Jaclyn mendedahkan dia mempunyai masalah hidung bengkok yang memberi kesan kepada suara dan nyanyiannya.
Sementara itu, Jaclyn turut mengakui sejak kebelakangan ini hidungnya menjadi terlalu sensitif terhadap persekitaran.
"Hidung saya memang terlalu bengkok tetapi selama ini tidak mempunyai masalah.
"Bila saya membuat pemeriksaan, doktor memberitahu hidung saya terlalu sensitif kepada persekitaran seperti asap rokok, vape, habuk dan tidak boleh sejuk,” katanya.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Tak Sangka Itu Yang Terakhir, Fuad Hilang Terus Tak Sempat Ucap…” - Tom

gempak
28/08/2024
02:20 MYT
Penyanyi Tom berkongsi detik pertemuan semula dia dengan suaminya yang juga penyanyi Fuad Rahmad ketika di sidang media program Gegar Vaganza (GV9).
Hiburan

Pernah Dipandang Negatif Kerja Kelab Malam, Jaclyn Victor Kuat Semangat Demi Ibu - "Jujur, Dia Tak Pernah ..."

gempak
06/06/2024
08:55 MYT
Setelah 20 tahun dalam industri, akhirnya penyanyi Jaclyn Victor bakal mengadakan konsert solo pertamanya yang disifatkan sebagai hadiah selepas melalui pelbagai halangan dan cabaran sepanjang bergelar anak seni.
Hiburan

Jaclyn Victor Tumpang Gembira Bekas Suami Kahwin Baharu - "Sebelum Ni Dia Kata Tak Nak ..."

gempak
04/06/2024
09:58 MYT
Penyanyi Jaclyn Victor melahirkan rasa gembira apabila mengetahui bekas suaminya, vokalis kumpulan antarabangsa AZ Yet iaitu Shawn Rivera  sudah mendirikan rumah tangga pada April lalu.
Hiburan

Banyak Bagus Festival 2024 Gabung Artis Popular 4 Negara!

gempak
04/05/2024
09:23 MYT
Banyak Bagus Festival (BBF) 2024 melakar sejarah tersendiri apabila menggabungkan artis popular dari empat negara Asia iaitu Malaysia, Indonesia, Thailand dan Filipina.
Terkini

20 Tahun Jadi Penyanyi, Jaclyn Victor Rancang Bikin Konsert - "Tak Lama Lagi Saya Akan Umumkan"

gempak
12/04/2024
12:00 MYT
Menjengah 20 tahun sejak penglibatannya dalam persada seni suara, penyanyi, Jaclyn Victor berhasrat untuk mengadakan konsert sempena Ulang Tahun ke-20 sejak meraih kemenangannya dalam rancangan realiti Malaysian Idol.