,
Gegar Vaganza 9

GV9: Tomok Pecah Rekod Markah Kreativiti Persembahan Paling Tinggi, Ramli MS Dedah Puncanya; “Saya Tak Pernah Bagi Markah Setinggi Itu…”

Shahrin Zulkifle
24/10/2022
14:00 MYT
Ketua juri program Gegar Vaganza 9 (GV9), Datuk Ramli MS mendedahkan bahawa dia telah memberikan peratusan markah kreativiti persembahan yang tinggi kepada Tomok iaitu sebanyak 17%.
Jelas Ramli, markah sedemikian diberikan kepada Tomok selepas mengambil kira setiap elemen yang diletakkan dan digunakan penyanyi itu dalam persembahannya pada konsert minggu keenam GV9.
Malah, peratusan tersebut juga merupakan jumlah tertinggi yang pernah diberikan Ramli sepanjang enam minggu pertandingan itu bersiaran.
“Saya bagi 17% markah daripada keseluruhan 20% markah penuh untuk kreativiti persembahan pada Tomok. Dia ada melakukan koreograf yang banyak, saya tahu dia juga perlu mengambil masa yang lama untuk berlatih, malah dijemput penari sendiri.
“Susunan muzik pun dia yang hantar sendiri pada pengarah muzik, kemudian dia rearrange dan mencantikkan lagi susunan muzik lagunya itu.
“Dengan kesan make-up yang digunakannya lagi, usaha dia itu yang melayakkan dan logik untuk dia dapat 17%. Saya tak pernah bagi markah setinggi itu sebelum ini, itulah paling tinggi pernah saya bagi setakat untuk musim ini,” katanya.
Ramli ditemui pada sesi sidang media usai konsert minggu keenam GV9 yang berlangsung di Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada Ahad.
Terdahulu, Tomok telah diumumkan menduduki tempat pertama apabila mendapat markah tertinggi iaitu 84% menerusi lagu Everybody nyanyian asal kumpulan Backstreet Boys sekaligus melayakkannya menerima anugerah Bintang Memukau Adabi dan berjaya membawa pulang wang tunai berjumlah RM 1,000 serta barangan Adabi bernilai RM500.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Peraduan

GMW Giveaway: After Race Fest 2024

gempak
23/10/2024
12:30 MYT
Siapa nak pergi ke GMW Giveaway: After Race Fest 2024 Secara Percuma? Memang best!
Peraduan

GMW Giveaway: Raisa - TERISTIMEWA DI KUALA LUMPUR

gempak
23/10/2024
12:26 MYT
Siapa nak pergi ke GMW Giveaway: Raisa - TERISTIMEWA DI KUALA LUMPUR Secara Percuma? Memang best!
Peraduan

GMW Giveaway: Konsert Kilauan Emas 2024 Minggu 8

gempak
23/10/2024
12:22 MYT
Siapa nak pergi ke GMW Giveaway: Konsert Kilauan Emas 2024 Minggu 8 Secara Percuma? Memang best!
Hiburan

Judika Mahu ‘Balas Dendam’ Di Konsert Bersama Siti Nurhaliza - “The Journey Of Sound Akan Menjadi…”

gempak
21/10/2024
13:55 MYT
Penyanyi terkenal Indonesia, Judika mahu ‘membalas dendam’ menerusi konsert The Journey Of Sound yang akan diadakan bersama penyanyi tersohor Negara iaitu Datuk Seri Siti Nurhaliza.
Hiburan

Terkilan Syarat Tidak Diikuti, Stacy Dedah Punca Tarik Diri Daripada Konsert Sumandak Stars - “Saya Fikir Ada Kesilapan Teknikal Tetapi….”

gempak
21/10/2024
03:25 MYT
Menerusi temu bual bersama Hlive, Stacy memaklumkan bahawa pada mulanya dia cuba berfikiran positif dimana ada kesilapan teknikal yang berlaku namun sangkaanya meleset.
BorakSeeni