Pakar bedah di Hospital Besar Krungthai, Thailand terpaksa mendapatkan bantuan daripada bomba untuk memotong sebentuk cincin besi yang tersangkut di kemaluan seorang lelaki selama empat bulan.

Pesakit yang tidak didedahkan identitinya itu telah memasukkan cincin pada kemaluannya dalam usaha untuk mendapatkan saiz lebih besar.

Malangnya, cincin itu telah menyekat aliran darah pada bahagian zakarnya.

Petugas keselamatan telah menggunakan alatan memotong termasuk pengimpal besi untuk memotong cincin berkenaan. Memetik laporan Metro, prosedur itu mengambil masa selama hampir sejam.

"Lelaki berkenaan telah memakai cincin besi pada zakarnya selama empat bulan. Dia berharap dapat membesarkan kemaluannya namun ia telah membengkak kerana pengaliran darah yang tidak lancar.

"Pesakit itu sebelum ini sering menggunakan cincin sejak empat tahun lalu tanpa ada sebarang implikasi," kata doktor yang bertugas, Somchai Chokchai.

Bulan lalu di Indonesia, pakar bedah terpaksa menggunakan pengisar elektrik untuk membuang cincin yang juga tersangkut di kemaluan seorang lelaki.

Pesakit berkenaan mengaku cincin terbabit telah tersekat selama 10 jam.

Pada 2019, seorang lelaki di Hong Kong telah dimasukkan ke hospital kerana sebentuk nat besi telah tersangkut di kemaluannya.

Lelaki berkenaan mengalami demam sebelum dikejarkan ke hospital. Kemaluannya mengalami bengkak melampau dan kaedah untuk menanggalkan nat berkenaan tidak mudah hinggakan doktor terpaksa menggunakan pemotong berlian.

Sumber: Times Now News, DailyMail