Penyanyi kelahiran rancangan realiti Akademi Fantasia musim kelima, Nur Heliza Helmi atau lebih mesra dikenali dengan Heliza antara artis yang sangat kuat berjuang mengenai isu ummah dan kemanusiaan.

Heliza juga merupakan duta Aman Palestin dan turut bergiat aktif dalam NGO lainnya seperti Muslim Care dan banyak lagi.

Selain berkongsi kisah semasa, Heliza banyak menggunakan media sosial miliknya untuk berdakwah dan berkongsi ilmu.

Dalam satu entri di Instagramnya, Heliza berkongsi kisah tentang teman sejati.

"Hal terbaik yang dilakukan seorang teman untuk kamu adalah membawamu untuk semakin dekat kepada Allah.

"Sesungguhnya orang yang senantiasa mengingatkanmu untuk selalu takut kepada Allah adalah teman sejatimu yang lebih berharga dari apa pun di dunia ini. – Abu Maryam.

"Teman sejatimu adalah orang yang selalu mengingatkanmu untuk peduli terhadap urusan akhiratmu. – Abdul Qadir Jillani.

"Orang yang bersedia mengkritikmu, berarti ia peduli tentang persahabatan denganmu. Sementara mereka yang menyembunyikan atau menutup-nutupi kesalahanmu, sesungguhnya mereka tidak peduli apapun tentang kamu. – Ibnu Hazm," kongsi Heliza untuk pengikut-pengikutnya di Instagram.

#BISMILLAHIMASYAALLAH . PERKARA YANG PERLU KITA HAYATI . ?Hal terbaik yang dilakukan seorang teman untuk kamu adalah membawamu untuk semakin dekat kepada Allah. . ?Sesungguhnya orang yang senantiasa mengingatkanmu untuk selalu takut kepada Allah adalah teman sejatimu yang lebih berharga dari apa pun di dunia ini. – Abu Maryam . ?Teman sejatimu adalah orang yang selalu mengingatkanmu untuk peduli terhadap urusan akhiratmu. – Abdul Qadir Jillani . ?Orang yang bersedia mengkritikmu, berarti ia peduli tentang persahabatan denganmu. Sementara mereka yang menyembunyikan atau menutup-nutupi kesalahanmu, sesungguhnya mereka tidak peduli apapun tentang kamu. – Ibnu Hazm . . ?Moga Allah rezekikan kita semua mempunyai Teman Dunia Akhirat yang dapat membawa kita ke Syurga Tanpa Hisab dan Azab dengan Redha Allah. Aamiin . . ?TAG TEMAN DUNIA AKHIRAT korang . #helizahelminotes .#FasyenBajuMama

A post shared by ?H E L I Z A H E L M I ? (@nurhelizahelmi) on


Heliza turut berdoa semoga Allah memberikan kita semua rezeki teman dunia dan akhirat yang dapat membawa kita ke Syurga Tanpa Hisab dan Azab dengan Redha Allah.