Barista dari Malaysia, Irvine Quek Siew Lhek berjaya mengharumkan nama negara dengan memenangi kejohanan seni latte dunia yang berlangsung di Korea Selatan.

Lebih hebat lagi, Irvine juga pernah memenangi Kejohanan Seni Latte Dunia 2018 (WLAC) yang dianjurkan oleh World Coffee Events tahun lalu.

Irvine menerusi kemas kini terbaru diakaun Instagramnya berharap kemenangannya itu boleh dijadikan sumber inspirasi kepada anak muda agar tidak mudah putus asa terhadap bidang yang diminati.

“Terima kasih untuk semua artikel, berita dan siaran mengenai juara dunia seni latte dunia baru-baru ini.

“Saya harap saya dapat membuat anda di Malaysia berasa bangga. Di usia 21 tahun ini, saya menghargai semua yang berlaku dalam hidup saya, menghargai semua orang yang saya temui dan menghargai setiap bimbingan yang diberikan oleh mereka yang berada di sekeliling saya.

“Saya berasa sangat gembira kerana saya tidak berputus asa dengan apa yang saya lakukan tetapi mencuba untuk memperbaiki dengan lebih baik lagi, kejayaan saya bukan untuk diri saya sendiri sebaliknya untuk semua orang yang sentiasa bersama saya.

“Saya harap saya dapat memberi inspirasi kepada lebih ramai orang muda seperti saya di seluruh dunia untuk melakukan apa yang mereka suka lakukan,” tulisnya.

Thanks to all of those articles, news and post about my recent world latte art battle champion. I hope I did make you guys proud ?? In a age of 21, I appreciate everything that happened in my life, appreciate everyone that I met and appreciate all of the guidance by my lovely sisters and brothers around me. I’m so happy that I didn’t give up on what I’m doing but try to improve again and again, my achievements is not for myself but for all of the people around me! I hope I could inspired more young people like me around the world to do what they love to do. LOVE LIFE ❤️

A post shared by WORLD LATTE ART CHAMPION (@irvine_nj) on


Terdahulu, Irvine telah mengalahkan barista dari Korea Selatan, Kim Young Jin selepas mengumpul 73 mata berbanding Kim yang hanya mendapat 63 mata pada pertandingan yang berlangsung minggu lalu.