Semalam, tular di media sosial satu rakaman CCTV insiden ragut yang difahamkan berlaku berdekatan dengan Menara Felda FGV, Kuala Lumpur.

Apa yang menyorot perhatian netizen adalah mangsa ragut merupakan seorang wanita yang pada ketika itu mengenakan sehelai baju tidur jenis kelawar.

Sungguhpun mengenakan pakaian tidur, namun, wanita berkenaan dilihat tidak mengalah apabila dua suspek yang terlibat cuba untuk menarik tas tangan miliknya.


Selang beberapa saat adegan tarik menarik beg berlaku, kelibat seorang penghantar makanan Grab yang menaiki hadir dan merempuh motosikal kepunyaan suspek.

Dalam masa sama, kelihatan sebuah kereta turut berhenti dan membantu penghantar makanan serta wanita tersebut untuk memberkas dua suspek yang terlibat.

Menerusi komen-komen yang ditinggalkan di media sosial, ramai memuji tindakan penghantar makanan tersebut yang dianggap sebagai hero kerana sanggup mengorbankan kenderaan yang digunakan untuk merempuh motosikal suspek.

Dalam masa sayang sama, netizen turut menyelar tindakan dua suspek berkenaan yang melakukan jenayah walhal masih sihat tubuh badan dan mampu untuk keluar mencari pekerjaan.

Difahamkan, suspek yang terlibat telah pun diberkas dan ditahan oleh pihak berkuasa selepas kejadian.