Nama Rizky Billar menjadi sangat hangat sekitar tahun terakhir 2022 kerana perlakuannya memukul isteri, Lesti Kejora terbongkar.

Sejak berita itu tersebar, pelakon muda itu dihujani dengan pelbagai kecaman dan dibenci kebanyakan masyarakat tempatan.

Kebencian itu menjadi lebih panas selepas foto Lesti yang terbaring di atas katil hospital dipercayai akibat dicekik, beredar di media sosial.

Kemudian, video dirinya membaling bola snuker ke arah Lesti juga membuat masyarakat percaya Rizky bukan seorang lelaki, suami dan bapa yang baik.

Namun Rizky yang ditemui media Indonesia memberitahu dirinya telah mengambil pengajaran dan pelajaran daripada sikap serta kesalahan sepanjang tahun 2022.

Rikzy kini berharap agar dia menjadi orang yang lebih baik dan meminta agar masyarakat berhenti mengkritik serta membencinya.

“Apapun kesalahan yang saya lakukan. Saya bilang apa pun yang saya lakukan, mudah-mudahan saya bisa belajar.

“Terus ya mudah-mudahan kami ini bisa menjadi orang tua yang bisa jadi contoh untuk anak-anak kami sehingga menjadi anak yang berbakti," kata Rizky Billar seperti dilaporkan Insertlive.

Selain itu, Rizky juga berbicara tentang kariernya di industri hiburan yang sempat diboikot kerana dilabel sebagai ‘kaki pukul’ isteri.

Dia yakin masih ada jalan dan pintu rezeki yang lain selain di dunia entertainment.

"Resolusi di bidang karier, kalau memang Allah masih mengizinkan bisa kembali ke layar kaca itu bukan sesuatu yang dipaksakan. Setiap satu pintu tertutup, masih ada 999 pintu rezeki lainnya," ujarnya yakin.