,
Sukan

Harimau Malaya Bakal Miliki Pemain Bernilai RM72 Juta

Gempak
08/09/2024
08:25 MYT

Skuad Harimau Malaya berpeluang menambah lagi kekuatan di jentera tengah mereka selepas pemain Burnley FC, Josh Brownhill didakwa memiliki darah Malaysia menerusi neneknya.

Sedia Pertimbangan Wakili Malaysia

Perkembangan itu dikongsikan portal pencari bakat, frfuturetalents yang sememangnya giat menghimpunkan pemain dari luar negara yang berpotensi mewakili negara menerusi darah kacukan.

Menerusi satu kemaskini di laman platform X portal terbabit, pemain yang beraksi di Liga Kejuaraan itu sedia mempertimbangkan untuk mewakili Malaysia menerusi satu emel yang diterima oleh portal terbabit.

"Saya boleh mengesahkan yang saya memiliki keturunan Malaysia di sebelah nenek saya dan ini sesuatu yang menjadi kebanggaan saya.

"Ketika saya meletakkan fokus kepada karier kelab saya sehingga ke hari ini, kemungkinan untuk mewakili Malaysia di peringkat antarabangsa menjadi sesuatu perkara yang boleh dipertimbangkan.

"Saya menghargai minat dan sokongan daripada penyokong dan komuniti bola sepak Malaysia dan saya akan berhati-hati dalam mempertimbangkan peluang mengenai perkara ini pada masa akan datang," kata Brownhill.

Sebagai rekod, pemain berusia 28 tahun itu yang memiliki nilai pasaran sekitar 15 Juta Euro (RM72 juta) memulakan karier remajanya bersama Manchester United sebelum menyertai Preston North End pada 2013 hingga 2016.

Dia juga pernah beraksi bersama Barnsley dan Bristol City sebelum menyertai Burnley pada 2020.

Sumber: Berita Harian

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

“Abang, Selamat Pulang Ke Kampung Halaman” - Netizen Teruja Lihat Lee Minho Kembali Ke Malaysia

gempak
13/09/2024
15:55 MYT
Kehadiran pelakon Korea terkenal, Lee Minho yang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, Sepang pada jam 5 petang tadi ternyata disambut meriah oleh peminatnya.
Hiburan

Sandra Lim Mahu Harumkan Malaysia Di Pentas Miss Universe - "Perjalanan Ini Bukan Mudah"

gempak
12/09/2024
12:55 MYT
Selepas kemenangan yang diraih menerusi acara Miss Universe Malaysia baru-baru ini, pelakon dan model, Sandra Lim berhasrat mahu berusaha keras bagi mengharumkan nama negara ke persada dunia.
Hiburan

Pernah Berdepan 3 Pertuduhan Akibat Hantaran Di Laman Sosial, Pelawak Rizal Van Geyzel Kini Lebih Teliti Upload Video Jenaka

gempak
12/09/2024
11:55 MYT
Pelawak Rizal Van Geyzel mengambil iktibar selepas berdepan pertuduhan berkaitan hantaran video yang menyentuh sensitiviti kaum di Malaysia pada Julai 2022.
Viral

"Malaysia Ada Makanan Terbaik Di Dunia" - Uncle Roger

gempak
12/09/2024
09:25 MYT
Pelawak dan Youtuber asal Malaysia, Nigel Ng, telah melancarkan restoran sulungnya, ‘Fuiyoh! It’s Uncle Roger’ di Pavilion Kuala Lumpur baru-baru ini.
Berita

Rakyat Malaysia Lawat Atau Transit UK Perlu Mohon ETA Mulai 2025

gempak
11/09/2024
16:55 MYT
Mulai 8 Januari tahun depan, rakyat Malaysia yang melancong atau transit di United Kingdom perlu mendapatkan Kebenaran Perjalanan Elektronik (ETA), langkah yang ditetapkan untuk memudahkan kemasukan bagi pelawat jangka pendek.