Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim kagum dan merakamkan ucapan tahniah buat pencipta kandungan digital, Mohamad Sofian Abdullah selepas dinobatkan sebagai pemenang Ultimate Vfx Challenge.

Mohamad Sofian atau popular dengan gelaran Sofyank mewakili Malaysia dalam pertandingan yang diadakan di Los Angeles, Amerika Syarikat (AS), anjuran pencipta video digital terkenal, Zach King.

Perdana Menteri menerusi ciapan di Twitter beliau berkata, daya kreatif seperti dipamerkan anak muda itu mesti dicambah dan terus digalakkan.

“Tahniah saudara @sofyank96! Pastinya daya kreatif mesti dicambah dan digalak terus. Pencapaian saudara Sofyan ternyata satu kejayaan yang membanggakan negara di persada antarabangsa!” tulisnya.

Tambah beliau, pencapaian Sofyank yang juga penerima Anugerah Gempak Hall Of Fame di Gempak Most Wanted Awards 2022 itu merupakan satu kejayaan membanggakan negara di persada antarabangsa.

Sementara itu, Mohamad Sofian di laman Instagramnya mendedikasikan kemenangan itu kepada semua rakyat Malaysia yang sentiasa menyokongnya selama ini.

“Saya nak kongsi kegembiraan yang saya rasa ini dengan semua yang sentiasa sokong kami. Kemenangan ini saya tujukan khas kepada anda semua.

“Dan saya nak ucapkan jutaan terima kasih juga kepada anda semua, dari tahun 2015 sampai sekarang, anda tidak pernah jemu menonton video-video saya.

“Saya sangat hargai semua yang anda komen, anda kongsi dan anda sokong daripada dulu sampai sekarang,” katanya.

Selain SofyanK, dua lagi peserta adalah Eva dari Netherlands dan Brandon dari United Kingdom.