,
Laman Utama

Hashtag #SiBodohKauDengarSini Tiba-Tiba Trending Di Twitter? Apa Pula Kes Ni?

Hanafis Haris
18/01/2021
11:12 MYT

Laman media sosial Twitter sekali lagi kecoh apabila satu hashtag atau tanda pagar secara tiba-tiba viral dan trending.Tanda pagar tersebut adalah #SiBodohKauDengarSini dan sehingga artikel ini ditulis ia telah digunakan sebanyak lebih 10,000 kali.

Menerusi pemantauan Gempak, tanda pagar tersebut mula viral selepas ia diambil daripada posting seorang pengguna Twitter.

Menerusi posting tersebut, gadis berkenaan pada awalnya menempelak sistem tempoh perniagaan yang beroperasi daripada 11 pagi hingga 8 malam ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Si bodoh, kau dengar sini. Dengan business hour dari 11 pagi hingga 8 malam tu seluruh rakyat Malaysia ni order dalam tempoh itu.

“Kau tahu tak sampai ‘hang’ mesin foodpanda dan grab tu. Orang balik kerja tak ada masa nak masak sebab awal pagi dah kena pergi kerja,” katanya.

Posting berkenaan viral dan kemudian ayat ‘Si bodoh kau dengar sini’ terus dijadikan tanda pagar.

Ada yang keliru dan tidak kurang juga tertanya-tanya mengapakah tanda pagar itu viral.

Anda boleh lihat posting asal yang mencetuskan kemeriahan tersebut.

Artikel ini tidak mewakili atau mencerminkan pandangan Gempak. Gempak tidak bertanggungjawab atas sebarang kesilapan atau kesalahan kandungan artikel ini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.
Hollywood

Mariah Carey Memang Diva, Panjat Tembok Besar China Pakai Kasut Tinggi 5 Inci

gempak
15/09/2024
12:29 MYT
Great Wall of China atau Tembok Besar China menjadi destinasi pelancongan yang cukup ikonik untuk dilawati.