,
Hiburan

Haziq Hussni & Shasha Nadira Gandingan Baharu, Kendali Segmen Petang ERA

Asyikin Mayudin
12/08/2024
07:39 MYT
Gandingan baharu, Haziq Hussni dan Shasha Nadira bagi menggantikan tempat Ray Dap Dap dan Hanif yang bersiaran sekitar dua tahun menerusi segmen Petang ERA.
Haziq namanya tidak asing lagi dalam industri penyiaran radio dan pengalamannya akan diguna pakai untuk mengendalikan segmen tersebut.
Manakala Shasha pula adalah penyampai radio berwajah baru dan pernah menjadi hos media digital The Hardest Singing Show yang bersiaran baru-baru ini.
Pengurus Saluran Radio ERA, Azah Sahrin memberitahu pemilihan Haziq dilihat wajar kerana dia memiliki pengalaman tersendiri dalam dunia penyiaran radio.
“Meskipun berehat seketika dalam dunia penyampaian radio sekitar hampir 3 tahun namun ia masa yang sesuai dilihat untuk kembali semula ke bidang diminatinya.
“Cara penyampaiannya yang bersahaja dan mudah mesra dengan pendengar antara faktor Haziq dilamar untuk menjadi sebahagian keluarga besar ERA.
“Ia sekaligus dapat membawa pengaruh dan peminatnya untuk mendorong ERA kekal sebagai radio nombor 1 di Malaysia,” katanya menerusi siaran media pada Isnin.
Dalam pada itu, ERA memilih Shasha untuk kendalikan segmen Petang ERA pula kerana dia memiliki pakej lengkap untuk diketengahkan.
“Kerjayanya bermula di ERA hanya sebagai penyampai radio sambilan namun melihat ketekunan dan semangatnya dalam industri radio membuatkan ERA memilihnya.
“Shasha juga memiliki personaliti menawan dan mudah tersenyum setiap kali berinteraksi dengan pendengar ERA.
“Kedua-dua gandingan ini iaitu Haziq dan Shasha dapat menyaksikan PETANG ERA akan lebih segar dan bertenaga untuk menarik pendengar ERA yang berusia sekitar 10 hingga 29 tahun,” ujarnya.
Dengarkan PETANG ERA setiap Isnin hingga Jumaat jam 4 petang hingga 8 malam. Ikuti ERA di media sosial rasmi untuk berita terkini, kemas kini dan kandungan eksklusif.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Kembali Ke Cinta Pertama" - Haziq Hussni Luah Perasaan Kembali Jadi Penyampai Radio.

gempak
06/09/2024
14:55 MYT
Pengacara radio, Haziq Hussni meluahkan rasa gembira apabila dia sudah kembali selepas berehat dari dunia radio.
Hiburan

Jihan Muse Teruja Bakal Kendali ‘The Chosen One’ Musim 2 Bersama Haziq Hussni - “Tahun Lepas Saya Sebagai…”

gempak
04/09/2024
04:55 MYT
Program nyanyian kanak-kanak, ‘The Chosen One’ musim kedua, tampil dengan gandingan baharu dua pengacara iaitu Jihan Muse dan Haziq Hussni yang diumumkan pada petang, Selasa
Laman Utama

[VIDEO] Baca Al-Quran Dalam Konti Radio, Issey Diam-Diam ‘Kantoikan’ Aktiviti Nabil Ahmad

gempak
09/09/2022
02:00 MYT
Issey rakam Nabil baca Al-Quran
Laman Utama

ERA Sarawak Perkenal Personaliti Baharu, Ini Segmen Baharu Yang Lebih Happening!

gempak
08/08/2022
11:30 MYT
Tahniah ERA Sarawak, kini lebih meriah
Laman Utama

[VIDEO] “Yang Kenal Terima Kasih…” – Nana Mahzan Kongsi Suka Duka 19 Tahun Bergelar Anak Seni

gempak
08/07/2022
10:30 MYT
Ada ke yang tak kenal Nana Mahazan