Setiap hari tanpa kita sedari banyak masa yang dihabiskan dengan menatap alat elektronik seperti komputer riba, telefon pintar, tablet dan banyak lagi peranti lain.

Namun tahukah anda ‘bermain’ dengan alat peranti boleh menyebabkan mata mengalami keletihan visual dan ketegangan?

Suka atau tidak kita terpaksa menghadapi hakikat ini tetapi sebagai pengguna, pilihan apa yang boleh kita buat untuk lebih bijak menguruskan kesihatan visual kita?

Antara yang kita selalu dengar, ‘tengok benda hijau’ kalau nak rehatkan mata, betul kan? Sebab itu ramai juga yang letak pokok hiasan di atas meja bekerja untuk tujuan tersebut.

Selain tu, petua untuk melindungi kesihatan penglihatan kita pun banyak yang dikongsi, tapi sebenarnya teknologi pada peranti yang digunakan pun patut diambil kira untuk membantu mengurangkan kesan jangka masa panjang pada kesihatan mata.

Biar seiring barulah ngam! Nak mengadap komputer buat kerja lama-lama pun terasa selamat sikit mata ni.

Kembali dengan siri terbaharu, HUAWEI MateBook 14, siri ini dilengkapi ciri serba boleh dan prestasi dinamik yang sesuai untuk penggunaan harian.

Macammana HUAWEI MateBook 14 dapat membantu melindungi mata anda?

#1 Paparan skrin lebih luas, mata lebih selesa
HUAWEI MateBook 14 menawarkan nisbah paparan 3:2 lebih tinggi berbanding paparan skrin tradisional 14 inci dengan nisbah 16:9, sekali gus mempunyai ruang lebih luas serta 100 peratus sRGB gamut yang melindungi mata pengguna.

Menggunakan paparan 16:9 membuatkan pengguna kehilangan kawasan skrin menegak, namun dengan paparan HUAWEI MateBook 14, ia memberikan paparan skrin lebih luas iaitu 15 garisan berbanding 10 garisan dengan komputer riba biasa.

Ini pasti memberikan kemudahan bagi mengendalikan urusan pejabat, melayari internet untuk mencari maklumat dan memproses lembaran Excel atau dokumen Word.

Mata kita lebih santai apabila bidang penglihatannya luas dan jernih. Dengan ukuran skrin yang selesa, anda tidak perlu kecilkan mata lagi ketika bekerja!

#2 Kurangkan ketegangan mata dari ‘blue light’ dengan TÜV Rheinland

Beberapa kajian menunjukkan bahawa terlalu banyak pendedahan cahaya biru (blue light) boleh merosakkan sel sensitif cahaya di retina dan menyebabkan ketegangan mata digital.

Tetapi jika anda menggunakan HUAWEI MateBook 14, masalah ini akan dijaga kerana skrinnya diperakui oleh TÜV Rheinland.

Ciri ini secara automatik dapat menyesuaikan keseimbangan putih dan nada warna pada skrin untuk mengurangkan cahaya biru. Jadi tak perlu ragu-ragu nak guna komputer untuk jangka masa yang lama!

#3 Mod keselesaan mata

Bila dah sibuk, comfirm semua orang lupa peraturan 20-20-20! Okay, kalau lupa peraturan 20-20-20 seperti yang disarankan pakar oftalmologi ialah untuk melatih otot mata dengan menatap objek yang berjarak 20 kaki selama 20 saat setiap 20 minit.

Lepas ni tak perlu risau atau terlupa sebab HUAWEI Matebook 14 sudah dilengkapi dengan Mode Keselesaan Mata. Wowww!

HUAWEI MateBook 14 dilengkapi dengan algoritma untuk mengurangkan pelepasan cahaya biru yang berbahaya dari skrin dengan berkesan mengurangkan masalah ketegangan mata digital.

Selain itu, Mode Keselesaan Mata juga dapat menyesuaikan kecerahan layar secara automatik, yang memberikan lebih banyak keselesaan pada mata selama berjam-jam.

Berdasarkan keperluan, bajet and kesukaan anda, siri HUAWEI MateBook,, mesti ada satu untukmu!
HUAWEI MateBook X Pro dijual pada harga RM7,999*, berkualiti tinggi dan memberikan pengalaman pengguna yang ultimate.

HUAWEI MateBook 13/14, harga dari RM3,499*, dilengkapi dengan reka bentuk yang bergaya dan berprestasi tinggi.

HUAWEI MateBook D14/D15, harga dari RM2,299*, mempunyai ciri yang hebat dan skrin yang besar dengan harga yang berpatutan.

*Tertakluk kepada terma dan syarat

Maklumat lanjut mengenai HUAWEI MateBook X Pro: https://bit.ly/38m3Gp0
Maklumat lanjut mengenai HUAWEI MateBook 13: https://bit.ly/38G2yNl
Maklumat lanjut mengenai HUAWEI MateBook 14: https://bit.ly/3aEoMSt
Maklumat lanjut mengenai HUAWEI MateBook D14: https://bit.ly/2LSQfoR
Maklumat lanjut mengenai HUAWEI MateBook D15: https://bit.ly/37FHQhi

Jadi tunggu apa lagi dapatkan HUAWEI Matebook 14 sekarang sebab banyak kejutan dan tawaran menarik bersama;

HUAWEI Better Together 2020!

Mulai sekarang hingga 3 Januari 2021, pengguna dapat menikmati ganjaran berganda apabila membeli HUAWEI MateBook 14, FreeBuds Pro, WATCH GT 2 Pro dan MatePad T 10s.

Dengan setiap pembelian, pengguna akan mendapat hadiah eksklusif dan berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik bernilai lebih dari RM300,000* termasuk PROTON X50!

Bukan hanya itu, HUAWEI juga bekerjasama dengan Proton untuk kegembiraan dan kepuasan pengguna!

Dengan sebarang pembelian produk HUAWEI atau kereta Proton antara 15 Disember 2020 hingga 3 Januari 2021, setiap pengguna layak untuk menyertai pertandingan media sosial dan berpeluang memenangi HUAWEI Mate40 Pro atau PROTON X70. Dapatkan maklumat lebih lanjut di Facebook Rasmi HUAWEI.

Promosi HUAWEI Better Together Carnival juga membolehkan pengguna untuk memilih dan menggabungkan produk kegemaran mereka melalui pakej ansuran 0% dari harga serendah RM4.97 sehari.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila layari: https://bettertogether.3ex.com.my/

Lihat semua produk HUAWEI secara dalam talian di HUAWEI Store atau kunjungi HUAWEI Experience Store yang terdekat untuk pengalaman yang lebih menarik!