Pengacara dan pelakon Sean Lee meluahkan rasa teruja dapat mengacarakan sebuah program terbaharu di Astro Ria, Gempak Most Wanted (GMW).

Menurut Sean atau nama sebenarnya Sean Lee Jia Ern, 28, program terbaharu yang mengetengahkan para pempengaruh, pereka kandungan, personaliti digital dan content yang trending merupakan sesuatu yang amat dekat dengan dirinya.

“Ini adalah peluang yang sangat baik untuk saya mengemudi satu program baharu berasaskan dunia digital untuk Astro, ia sebenarnya sangat dekat dengan saya.

“Dulu saya pernah mengacarakan sebuah program soal jawan berasaskan digital juga, saya sebenarnya sangat rindu dengan job scope yang macam tu. Bila dapat tawaran mengacarakan Gempak Most Wanted ni, ia boleh mengubati rindu saya, dengan besar hatinya saya terima job ni.

“Program yang berasaskan carta ni memang menarik, seronok. Kita boleh borak pasal benda-benda yang trending, tagline pun Yang Penting, Trending. I think it’s good, ujar Sean kepada Gempak.

Jelas anak kelahiran Selangor ini lagi, carta mingguan Gempak Most Wanted membuka lebih peluang kepada semua pemilik content dan personaliti digital menyerlahkan lagi kreativiti mereka.

“Saya ni bukanlah seorang kepochi sangat, kaki gosip ke apa cuma dengan carta inilah saya dapat tahu, tanpa tahu. Faham tak? Hahaha. Sebab saya kena melaporkan apa yang trending sekarang. Tak lari daripada personaliti saya sekarang,” ujarnya lagi.

Carta GMW mengandungi 9 kategori tergempak untuk menentukan siapakah individu ataupun kandungan yang layak dinobatkan sebagai Gempak Most Wanted 2022.

  1. Video Trending Tergempak 2022
  2. Drama Trending Tergempak 2022
  3. Music Video Tergempak 2022
  4. Digital Content Creator Tergempak 2022
  5. Influencer Tergempak 2022
  6. Lagu Tergempak 2022
  7. Motivator Tergempak 2022
  8. Personaliti Gamer Tergempak 2022
  9. Selebriti Digital Tergempak 2022


Selain mengundi siapakah personaliti digital kegemaran anda berdasarkan 9 carta yang adat, anda juga diberikan kuasa untuk membuat pencalonan baharu bagi kategori-kategori ini.

Bagaimana nak mengundi?

Tekan di sini untuk mengundi siapa yang patut menjuarai carta kategori-kategori ini setiap minggu.

Tonton GMW2022 yang akan bersiaran bermula 28 September ini, jam 9.30 malam di Astro Ria (saluran 104).