Ibu penyanyi Aliff Aziz, iaitu Siti Hafiza Basharahil memohon agar netizen berhenti mengeluarkan kata-kata berbaur hinaan terhadap keluarga mereka.

Menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagram miliknya, Hafiza memaklumkan keluarganya menerima pelbagai bentuk hinaan melampau termasuklah arwah ibu dan bapa mereka.

“Di sini saya hanya inqin berkongsi sedikit pandangan ikhlas. Ramai yang DM saya dengan perbagai kata-kata yang baik atau sebaliknya.

“Saya dan suami menerima semuanya dengan berlapang dada, amin. Hanya kami mohon pada saudara-saudara seislam hentikan lah kata-kata kesat atas almarhum ibu dan ayah saya dan juga almarhum orang tua suami saya.

“Ada yang hingga mengkafirkan mereka, memunafik kan orang tua kami, memaki, menghina dan banyak lagi kata-kata yang kami tidak sampai hati untuk meluahkan di sini, SubhanAllah.

Menerusi hantaran yang sama, Hafiza juga telah memaafkan mereka yang terlalu taksub kepada manusia.

“Jika ingin menghina, hinalah kami kerana kami ibu dan ayah dan tanggungjawab kami hingga ke liang lahat.

“Kami terima dengan hati yang terbuka dengan izin Allah dan dengan rendah hati kami mohon kemaafan dan juga kami memaafkan semua yang terlalu taksub pada manusia yang belum pasti kebenarannya.

“Yakin lah Allah masih menutup keaiban anda dan jika Allah buka keaiban anda pasti akan merasa apa yang kami rasa alhamdulillah. Taksublah hanya kepada
Allah pencipta kita,” tulisnya.

A post shared by S Hafiza Basharahil (@fizaaziz)


Terdahulu, dunia hiburan digemparkan dengan penahanan Aliff dan Ruhainies oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) di sebuah kondominium di ibu kota pada 9 Mac lalu.

Ruhainies dan Aliff akhirnya tampil memberikan penjelasan berkenaan isu khalwat itu.

Jelas Ruhainies, dia hanya mengajak Aliff ke kediamannya di ibu kota untuk makan malam bersama-sama keluarganya yang didakwa telah kenal sejak 10 tahun lalu.

Ruhainies berkata, kakaknya pelakon Risteena sepatutnya sudah datang lebih awal ke rumahnya namun terlewat kerana berdepan dengan kesesakan jalan raya.

Selang beberapa minit selepas Ruhainies membuat penjelasan, Aliff juga turut bersuara mengenai dakwaan khalwat berkenaan.

BERITA TRENDING: Kes Khalwat, Aliff Aziz Mohon Maaf - “Sepatutnya Tunggu Di Lobi, Tak Terfikir…”


Menurut Aliff, dia mengambil langkah untuk tidak mengeluarkan sebarang kenyataan sebelum ini bagi mengelakkan sebarang penyalahgunaan fakta oleh mana mana pihak.

Baru-baru ini, Hafiza didakwa sudah tidak mengikuti menantunya, Bella Astillah di akaun Instagram.