Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat membesar bersama keluarga dan juga adik-beradik.

Mungkin hal itu yang bermain di fikiran pengusaha kosmetik popular, Datuk Seri Aliff Syukri sewaktu melawat rumah sewa lamanya yang terletak di Klang, Selangor.

Menerusi kemas kini di Instagram, Aliff dilihat bergambar dengan keluarganya sambil mengimbau kembali kenangan manis sewaktu tinggal di rumah berkenaan.

A post shared by Aliff syukri kamarzaman (@aliffsyukriterlajaklaris)


“24 tahun lepas ni lah rumah saya di Kampung Delek, Klang bersama mak saya. Banyak sangat kenangan di rumah ini. Di sinilah saya mengenal erti kehidupan,” tulisnya pada ruangan kapsyen.

Pada bahagian balasan, ibunya, Rozita Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Bonda Rozita mendedahkan harga sewa rumah berkenaan sewaktu mereka anak-beranak tinggal di sana.

“Ni rumah kami sebelum Sendayu dikenali, sewa rumah ni RM300. Yati dan Kri (panggilan manja Aliff) jaga adik-adik masa mak kerja,” tulisnya.

Sementara itu, ramai pengikut Aliff dan Bonda Rozita menulis kenangan bertemu mereka sewaktu keluarga itu masih tinggal di Klang.

“Masa ni buka kedai dekat Bukit Tinggi, Klang. Beli produk dekat sana je. Jadi member kat sana sampai sekarang masih lagi.”

“Kampungku… memang tahu Datuk penah duduk situ waktu-waktu zaman Sekolah Telok Gadong dulu.”