Laman Utama

Ibu Reen Rahim Minta Bakal Menantu Hadiahkan Al-Quran Sebagai Hantaran – “Anak Aku Tak Ternilai”

Izwan Isa
08/12/2022
23:50 MYT
Pelakon Reen Rahim mendedahkan yang ibunya tidak meminta hantaran yang banyak untuk majlis perkahwinan dengan Mr. H yang bakal berlangsung tidak lama lagi.
Menurut pelakon yang berusia 34 tahun itu, ibunya hanya mahukan bakal suami Reen memberikan senaskhah Al-Quran berserta dengan barang kemas sahaja.
“Saya tak pasti boleh cerita atau tidak… tetapi ketika bertunang, ibu saya jawab mengenai hantaran. Ibu kata: ‘Anak aku tak ternilai’ dan menurut ibu dia hanya mahu bakal suami menghadiahkan senaskhah Al-Quran yang telah dikhatamkan.
“Selain Al-Quran, ibu juga meminta barang kemas serba satu, kiranya satu set untuk saya,” katanya kepada Gempak.
Ditanya mengenai permintaan ibunya, Reen berkata, dia bersetuju dengan apa yang diminta oleh ibunya kepada bakal suami.
“Saya sebenarnya suka (dengan permintaan ibunya) sebab saya tidak boleh minta dia jadi suami yang baik… suami yang boleh jaga saya, tidak aniaya saya. Saya tidak boleh minta itu dengan bakal suami.
“Apa yang saya boleh buat adalah meminta pada Allah SWT. Jadu dengan Al-Quran itu, saya yakin ia dapat memberi laluan kepada apa yang saya inginkan,” katanya lagi.
Dalam pada itu, Reen berkata, bakal suaminya kini sedang menghabiskan bacaan Al-Quran dan sering meminta pandangan mereka yang arif mengenai bacaannya.
“Dia ok dengan permintaan ibu saya. Kalau di set penggambaran, selalu nampak dia baca dan meminta pandangan orang lain mengenai bacaannya,” tutup Reen.
Terdahulu, Reen mengumumkan bakal mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan hatinya yang dikenali Mr H pada hujung tahun ini.
Bagaimanapun, Reen belum bersedia untuk berkongsi tarikh rasmi dan identiti jejaka yang lebih muda daripadanya itu kerana mahu menjaga privasi dan mengelakkan penyakit 'Ain.
Reen melangsungkan majlis pertunangan dengan jejaka berusia 28 tahun itu pada Ogos lalu namun bertindak untuk merahsiakannya atas permintaan keluarga.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Mana Suhakam Ketika Anak Saya Dibunuh?” - Ibu Bapa Zulfarhan

gempak
26/07/2024
09:29 MYT
Bapa kepada arwah Zulfarhan, Zulkarnain Idros, 60, meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) berkaitan kenyataan yang membantah hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan terhadap enam bekas pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) kerana membunuh anaknya.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Sebutan Semula Kes Ibu Bapa Zayn Rayyan Pada 18 September

gempak
26/07/2024
03:12 MYT
Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menetapkan 18 September ini sebagai tarikh baharu sebutan semula kes terhadap ibu bapa Zayn Rayyan Abdul Matiin yang didakwa mengabaikan kana-kanak austisme iru, Disember lalu.
Viral

"Keenam-Enam Pelaku Dijatuhkan Hukuman Mati! Baru Hidup Saya Tenang" - Ibu Zulfarhan

gempak
25/07/2024
04:25 MYT
Ibu kepada mangsa buli, Zulfarhan mengakui dirinya berasa tenang selepas mahkamah menjatuhkan hukuman mati terhadap enam bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) selepas didapati bersalah membunuh.
Viral

"Kami Balik Dulu, Nanti Datang Lagi" - Abang Farah Kartini Ziarah Kubur, Wajah Hiba Ibu Bikin Netizen Sebak

gempak
21/07/2024
01:50 MYT
Abang kepada mangsa bunuh Nur Farah Kartini, Mohd Farizza Azmi Abdullah tampil mengemaskini perkembangan terbaharunya menziarah pusara adiknya di Tanah Perkuburan Kampung Nyuir Manis, Pekan, Pahang pada Sabtu.