,
Laman Utama

Ibu Syukur Shuib Terbuka Hati Nak Kahwin Lagi, Dedah Watie Ada Persamaan Dengan Arwah Siti Sarah

Syafiqah Jalal
23/06/2023
06:44 MYT
Ibu kepada pelawak Shuib, Salamiah Jalani bersyukur kerana akhirnya anak lelakinya itu terbuka hati untuk mendirikan rumah tangga sekali lagi selepas pemergian isterinya, Siti Sarah pada dua tahun lalu.
Kata Salamiah kepada Gempak bukan mudah untuk Shuib menerima wanita lain dalam hidupnya selepas bergelar bapa tunggal kepada empat orang anak.
“Alhamdulilah bersyukur sangat sebab shuib dah terbuka hati terima orang lain dalam hidupnya sekaligus menggantikan ibu untuk anak-anaknya.
“Sebelum ini tak dinafikan dia tidak yakin untuk berumah tangga lagi kerana dia bukan sahaja memikirkan tentang dirinya sahaja malah anak-anaknya juga.
“Saya nasihatkan kalau dapat pasangan yang baik apa salahnya. Ternyata Watie seorang wanita yang baik serta bersabar dengan anak-anak,” katanya.
Tambah ibu Shuib lagi, Watie seorang wanita yang mempunyai banyak persamaan dengan arwah Siti Sarah.
“Ciri-ciri Watie ni sebenarnya banyak persamaan dengan arwah (Siti Sarah). Iyalah, saya pun bukan orang yang baik kalau saya tak suka saya terus je marah tapi dia macam arwah kalau kita marah dia masih lagi datang kepada kita dan meminta maaf.
“Sikap lucu lain yang sama dengan arwah adalah Watie ni pelupa. Kalau tengok telefon tu dia akan fokus sampai tak peduli orang panggil. Tapi saya selalu ingatkan dia tak boleh begitu.
“Lagi satu apa yang sama adalah dia seorang yang suka melayan saya setiap kali datang ke rumahnya. Seperti arwah juga kalau saya teringin hendak makan apa-apa, dialah orang yang sibuk akan dapatkan atau masakan untuk saya.
“Saya harap hubungan mereka ini berkekalanlah dan mereka hidup bahagia,” kongsinya lagi.
Majlis pernikahan Shuib dan Watie bakal diadakan di Shah Alam dan Gempak merupakan media rasmi yang membuat liputan berkenaan pada malam ini.
Majlis itu juga bakal disiarkan dalam siri mini terbaharu yang akan merakamkan detik manis dan perjalanan cinta pasangan itu berjudul Walimatulurus Shuib dan Watie.
Program tiga episod itu akan menemui penonton secara eksklusif bermula pada 24 Jun ini, jam 9 malam di Astro Ria.
Terdahulu, Shuib dan Watie mengikat tali pertunangan dalam majlis tertutup di kediaman usahawan itu di Shah Alam pada 6 Mei lalu.
Pada April lalu, Shuib mengesahkan bakal memperisterikan Watie selepas hampir dua tahun bergelar duda.
Shuib pernah mendirikan rumah tangga bersama penyanyi, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin pada 2011.
Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan, 2.
Allahyarham Siti Sarah meninggal dunia pada 9 Ogos 2021 akibat jangkitan COVID-19.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Individu Geram Dengan Sikap Ibu Bapa Pentingkan Diri Sendiri, Pilih Tempat Percutian Tanpa Fikir Keselesaan Anak - “Tak Faham Kenapa Mereka Bebal Macam Tak Ada Otak…”

gempak
19/09/2024
21:55 MYT
Tular di aplikasi X, seorang individu meluahkan rasa berang terhadap sikap segelintir ibu bapa zaman sekarang yang mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan tentang anak-anak.
Viral

40 Hari Berkahwin, Wanita Minta Cerai Sebab Suami Mandi Sekali Sebulan

gempak
19/09/2024
00:55 MYT
Seorang isteri memfailkan perceraian selepas 40 hari berkahwin kerana suaminya jarang mandi dalam kejadian di bandar Agra, India.
Hollywood

Charlie Puth Kahwin Kekasih Zaman Sekolah, Majlis Ringkas Di Rumah Keluarga

gempak
18/09/2024
06:55 MYT
Penerbit, penyanyi dan penulis lirik terkenal Charlie Puth berkongsi berita gembira apabila berkongsi butiran dan foto serta video perkahwinan bersama kekasihnya, Brooke Sansone.
Hiburan

Ada Sebab Watie Lebih Suka Bercuti Bawa Anak-Anak - “Mummy Pula Hati Tisu, Dapat Mesej Begini Pagi-Pagi…”

gempak
17/09/2024
03:20 MYT
Isteri kepada pelawak, Shuib iaitu Watie Hanifiah mempunyai sebab tertentu lebih gemar bercuti sambil membawa anak-anak.
Hiburan

Tenang Berdepan Kontroversi Melibatkan Perkahwinan Didakwa Tidak Sah, Angeline Tan Syukur Suami Beri Keyakinan - “Kami Menerima Banyak Panggilan & Mesej, Malah…”

gempak
12/09/2024
23:45 MYT
Dalam agama Islam, akad nikah adalah perkara yang wajib dilakukan untuk menjadi pasangan suami isteri. Namun, pernikahan antara Angeline Tan dan Sabri Yunus pernah menjadi isu suatu ketika dahulu.