,
Laman Utama

Ika Nabila Geram Perangai Selfish Tak Ada Akal! - “Selamba Penuhkan Lift Biarkan Orang Tua, Ibu Hamil Tunggu Lama”

Mya Amri
27/12/2023
03:55 MYT
Pelakon, Ika Nabila kecewa dengan sikap segelintir masyarakat yang mengambil mudah tentang kemudahan lif terutamanya terhadap golongan memerlukan.
Ika meluahkan kekesalannya itu menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagram miliknya.
Menurut Ika, masyarakat seharusnya mempunyai kesedaran sivik dan memberikan keutamaan kepada warga emas serta wanita hamil untuk menggunakan lif terlebih dahulu.
“Masyarakat perlu didedahkan dengan kesedaran sivik begini terutamanya mereka yang buta peghot. Ya nampak simple tapi menyusahkan ramai pihak.
“Bila saya ingat balik brader tadi gelak-gelak tengok orang tengah beratur tunggu lift sebab dia cepat-cepat masuk lift obviously dia sihat walafiat dan boleh je jalan ke escalator memang buat aku panas hati. Eh entah la.
“Dah banyak kali jumpa orang selfish macam ni selamber penuhkan lift dan biar orang tua dengan wheelchair, parents dengan strollers, ibu hamil tunggu lama depan lift macam ni.
“Tapi kali ni memang marah betul sebab si bahalol tu gelak-gelak siap perli orang yang menunggu,” tulisnya.
Malah kata Ika, perbuatan itu juga boleh disifatkan sebagai tiada akal kerana menyusahkan ramai pihak.
“Bodoh is an understatement. Itu memang tahap tak ada akal. Brader baju merah usia 40an yang memerli saya si SOGO KL tadi awak sepatutnya belajar pendidikan sizik di sekolah atau tak pernah ke sekolah?
“Malu lah tengok tua bangka tak ada akal, buta perut macam tu. Eh bencinya aku dekat orang selfish bongok macam ni. Ha kann hilang sabar sungguh,” luahnya.

BERITA TRENDING: Isu Lif & Stroller: “Dalam Tu Penuh Muda Mudi Bercinta, Kita Ni Tercongok Tunggu!“ - Ramai Ibu Bangkit Kongsi Pengalaman

Terdahulu, kejadian yang sama juga pernah diluahkan oleh seorang ibu hamil sehingga menjadi tular tahun lalu.
Wanita itu menyatakan rasa kecewa apabila ramai pengunjung menggunakan lif tanpa memikirkan kepentingan golongan yang lebih memerlukan.
Disebabkan sikap sambil lewa dan pentingkan diri menyebabkan para ibu yang membawa stroller dan golongan berusia terutamanya menerima tempias.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.
Viral

Menyamar Jadi Rakyat Palestin Untuk Minta Derma, Netizen Bengang Dengan Sikap Warga Asing - "Senang-Senang Je!"

gempak
10/09/2024
09:55 MYT
Di saat rakyat Palestin teruk dibedil oleh rejim Zionis di negara sendiri, ada pula sesetengah pihak yang mahu mengambil kesempatan terhadap isu tersebut.
Viral

Pantas! Netizen Puji Pasukan Bomba Sampai Ke Lokasi Kebakaran Kurang Dari 10 Minit - “Saya Sangat Kagum Dengan…”

gempak
07/09/2024
02:55 MYT
Menerusi video yang dikongsikan @cymfvlkrum dilaman TikTok dia sangat kagum dengan tindakan pasukan bomba yang tiba dilokasi kebakaran kurang daripada 10 minit.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.