Hiburan

Ingatkan Artis K-Pop, Rupanya Bekas Peserta Astro Star Quest 2014!

Fiza Kamarudin
07/10/2019
15:36 MYT
Sekali pandang, wajah juara pertandingan nyanyian Astro Star Quest 2014, Uriah See Khai ini nampak macam artis K-Pop!
Selepas lima tahun, Uriah See kini membuktikan dirinya bukan calang-calang penghibur dan sedang mengembangkan bakatnya dalam bidang nyanyian, lakonan dan mencipta lagu.
Selebriti berusia 25 tahun ini kini bernaung di bawah pengurusan Idea Music Entertainment dan menjadi peserta pertama dari Malaysia yang menyertai pertandingan realiti popular di China, Opera Super Vocal Musim Kedua.
“Muzik klasikal adalah sesuatu yang amat saya minati dan saya ingin mencabar diri sejak kecil lagi. Apabila dipilih menyertai Super Vocal Musim Kedua, saya rasa amat terharu dan teruja.
“Tetapi dalam kegembiraan itu ada kesedihannya apabila saya mendapat tahu penggambaran program TV itu bercanggah dengan jadual rakaman album terbaru saya.
“Terus terang saya berada di dalam dilema. Saya tahu bukan senang nak dapat peluang ini, dan saya memilih untuk meneruskan cabaran di Opera Super Vocal,” katanya yang menunda tarikh rakaman albumnya.
Uriah berkata dia mengambil keputusan tersebut supaya tidak menyesal kemudian hari kerana peluang hanya datang sekali.
“Saya akan tetapkan tarikh lain untuk sipakan album baru itu nanti, selepas tamat penggambaran Opera Super Vocal,” katanya.
Dalam perkembangan lain, Uriah juga telah dilamar sebagai pelakon drama bersiri popular di Singapura, Fried Rice Paradise.
Video pengenalan mengenai Uriah yang dimuat naik di Facebook produksi berjaya meraih tontonan sehingga 1.9 juta dalam tempoh dua bulan sahaja.
Ditanya sama ada beliau berasa tertekan membawa watak sebagai pelakon utama, jawab Uriah, tidak sama sekali.
“Saya sudah mencuba sedaya upaya untuk memberikan lakonan yang terbaik untuk mendalami watak Hennessy dan saya harap lakonan saya dapat puaskan hati semua orang,” katanya.
Tambah Uriah lagi dia berjanji akan terus mengembangkan bakat seninya hingga ke peringkat antarabangsa dan sekali gus mengharumkan nama negara.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Netizen Desak Jatuhkan ‘Hukum' Buat Jennie Blackpink Kerana Hisap Vape

gempak
09/07/2024
08:00 MYT
Nama bintang K-pop, Jennie Blackpink menjadi perbualan hangat di Platform X susulan tersebar sepotong video menunjukkan bintang itu menghisap vape di dalam bangunan.
Hiburan

Pameran 7 Kumpulan K-pop Singgah Di KL! Ada BTS, Enhypen, Le Sserafim & Ramai Lagi

gempak
08/06/2024
14:43 MYT
Pameran yang dinanti-nantikan peminat K-pop, The Daydream Believers yang menampilkan potret dan perjalanan seni kumpulan ternama Korea Selatan termasuk BTS, Tomorrow X Together, Enhypen, Le Sserafim, Fromis_9 dan &Team bakal berlangsung di Malaysia tidak lama lagi.
Hiburan

Dokumentari Burning Sun Dedah Fakta ‘Red Room’, Pengunjung Wanita Diberi Dadah, Diperkosa

gempak
24/05/2024
14:55 MYT
Filem dokumentari Burnin Sun: Exposing the Secret Kpop Chart Groups yang disiarkan sejak 19 Mei lalu di BBC telah menyalurkan fakta yang tidak pernah diungkapkan sekaligus memberi banyak kejutan kepada masyarakat.
Hiburan

Lisa Blackpink Beli Rumah ‘Tersorok’ Di Beverly Hills, Harga RM19 Juta

gempak
17/04/2024
22:35 MYT
Beverly Hills diketahui menjadi pilihan banyak selebriti terkenal Hollywood dan Lisa didakwa membeli mahligai di sebuah kawasan tersorok.
Hiburan

Sekolah Menengah K-Pop Dibuka Di Busan Pada 2028!

gempak
08/01/2024
05:28 MYT
Sekolah itu bakal menyediakan pelajaran mengenai vokal, tarian dan instrumen serta kesenian lain.