Telefon pintar HUAWEI Siri P40 telah dilancarkan di Malaysia pada awal April lalu.

Banyak ciri-ciri menarik telah dimuatkan pada peranti ini dan perubahan paling ketara adalah pada elemen fotografi serta perhubungan yang menjadi terhebat berbanding dengan telefon pintar lain.

Dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, kita semua masih perlu bekerja dan dalam masa yang sama berhubung dengan yang tersayang dan HUAWEI MEETime adalah solusi sempurna anda.




Ini 7 ciri-ciri yang anda perlu tahu tentang HUAWEI MEETime ini:
  1. Panggilan Video Dengan Kualiti HD Terbaik



HUAWEI MEETime adalah aplikasi panggilan video EMUI 10.1 berdefinisi tinggi 1080p yang dapat digunakan di kalangan pengguna HUAWEI untuk berhubung meskipun di kawasan yang mempunyai sambugan internet atau Wi-Fi yang lemah. Anda patut berterima kasih kepada ciri ini.
  1. Perkongsian Paparan Real-Time lebih Menyeronokkan
Cir-ciri HUAWEI MEETime ini merupakan ciri-ciri baharu dwi-cara fungsi paparan perkongsian yang membenarkan pengguna untuk berkongsi maklumat ketika berkomunikasi, ia membawa pengguna berhubung dengan lebih rapat. Ini membuka pintu dunia kepada kemungkinan untuk melangkau perbezaan keadaan.

Sebagai contoh, apabila anda sedang membeli belah secara online, Perkongsian Paparan akan memudahkan anda untuk menunjukkan dengan cara yang berkesan. Sementara untuk yang bekerja pula seperti pereka dan pengurus projek mereka boleh menunjukkan hasil kerja mereka dengan mempersembahkannya menggunakan aplikasi ini.

Selain itu, HUAWEI MEETime juga hebat dalam temu bual untuk mencari calon yang berpotensi untuk melihat sama ada mereka sesuai dengan pekerjaan yang ditawarkan atau sebagainya.

  1. HUAWEI MEETime Yang Hebat
HUAWEI MEETime dibina untuk HUAWEI menjadi sebagai penyumbang teknologi, memberi kebebasan kepada peranti ketiga untuk mengendalikan panggilan video untuk berhubung sesame mereka.

Kandao Meeting 360°: Anda boleh berhubung menerusi peranti HUAWEI dengan Kandao semua dalam satu persidangan kamera untuk menggunakan kelebihan yang ada di dalam panggilan video HUAWEI MEETime.

Drift Aksi Kamera: Pemenanganugerah Drift Ghost series menyokong HUAWEI MEETime. Anda boleh menghubungkan telefon pintar HUAWEI dengan Ghost 4K dan diletakkan di basikat seterusnya livetream.
  1. Adaptasi Network
Ketika berada dalam situasi rangkaian internet yang lemah, HUAWEI MEETime merupakan resolusi teknologi yang terbaik untuk mengimbangi kehilangan kualiti video untuk mengadaptasikannya ke perubahan jalur lebar bagi memastikan ia masih dalam resolusi yang tinggi dan pengalaman panggilan yang tak perlu risau lagi!

Sebagai tambahan, tahun lalu HUAWEI melancarkan Link Turbo, di mana menggabungkan Wi-Fi dan LTE signal supaya kelajuan memuat turun lebih pantas. Fungsi ini menggabungkan penggunaan WiFi dan data untuk sambungan internet yang lebih pantas. Jika sistem mengesan data lebih laju daripada WiFi, data akan digunakan dan WiFi akan dimatikan sementara.
  1. Pencapaian Pencahayaan Rendah Yang Hebat
HUAWEI sentiasa berada di dalam industri telefon yang hebat dalam teknologi pengimejan. Pencahayaan yang lemah tidak menjadi masalah buat HUAWEI MEETime, terima kasih kepada teknologi pengesan wajah yang membenarkan ia nampak hebat ketika di dalam pencahayaan yang rendah. Ini bagi memastikan anda nampak lebih jelas di ketika panggilan HUAWEI MEETime mesikpun di dalam bilik yang gelap . Jadi, tidak perlu risau jika kawan anda tidak dapat melihat muka anda dalam keadaan gelap !


  1. Gaya ringkas
HUAWEI MEETime ini sangat mudah digunakan. Peranti ini dijalankan di atas sistem EMUI 10.1 berasaskan Android 10. Apa yang anda perlu buat hanya daftar HUAWEI ID, pilih kontak yang anda mahu hubungi kemudian tekan butang panggilan video untuk memulakan panggilan. Jadi ia sangat mudah untuk membuat panggilan video sekarang! Kamu tidak perlu membuang masa mencari atau memuat turun aplikasi panggilan video lagi.
  1. Semua Panggilan Privasi
Salah satu rekaan hebat HUAWEI MEETime ini adalah ‘end-to-end encryption’ . Semua panggilan video dan audio hanya menggunakan perkhidmatan privasi itu sahaja . Maksudnya dijamin ia adalah privasi apabila panggilan video itu dibuat antara anda dan penerima sahaja.


HUAWEI Siri P40 menjanjikan pengalaman fotografi telefon pintar dan kualiti perhubungan terbaik dengan harga cuma RM2,799 (P40) dan RM3,899 (P40 Pro).

Untuk membuat pembelian, sila melayari HUAWEI Online Official Store.

HUAWEI AppGallery

Selain itu, HUAWEI AppGallery sekarang mempunyai aplikasi yang sering digunakan oleh rakyat Malaysia seperti Facebook, WhatsApp, WeChat, Netflix, Instagram, AirAsia, TikTok, Lazada, McDonald dan banyak lagi.

AppGallery sangat selamat juga untuk digunakan, apabila ia mempunyai empat lapisan pelindungan yang telah disahkan oleh standard industry tertinggi. Anda juga boleh berjimat dengan lebih dalam penyimpanan dengan menggunakan Quick Apps untuk membuka spesifikasi aplikasi yang anda mahu tanpa memuat turunkannya.

Pengguna siri P40 dan MatePad pro sekarang boleh menebus ganjaran sehingga bernilai RM2,381 di HUAWEI Member Center dan juga dapatkan dengan percuma 50GB penyimpanan HUAWEI Cloud selama 12 bulan. Bukan itu sahaja, HUAWEI Malaysia juga menawarkan tiga bulan premium akses percuma kepada semua pengguna siri P40


Untuk maklumat lanjut mengenai AppGallery, klik disini