Hiburan

Ini Rutin Unik Abid & Amin Ketika Berhari Raya - “Selalu Kalau Naik Kereta Kita Pasang Lagu Raya, Tapi…”

Izwan Isa
09/04/2024
02:55 MYT

Pasangan kembar Abid dan Amin berkongsi cara berhari raya yang telah menjadi tradisi mereka adik beradik bersama keluarga.

Menurut dua beradik ini, ayah mereka tidak akan memasang lagu raya ketika dalam perjalanan sewaktu mahu pergi berziarah.

Berbual

Sebaliknya, ayah kepada Abid dan Amin lebih gemar berbual bersama anak-anak dan hal itu menjadi ikutan mereka sekeluarga sehingga ke hari ini.

“Kita punya cara hari raya berbeza sedikit. Selalu kalau naik kereta kita akan pasang lagu raya. Tetapi ayah kami akan tutup radio dan kami akan bersembang anak beranak.
“Banyak yang kami bualkan dan antaranya ayah akan bersembang tentang perihal zaman dulu kepada kami. Rutin sebegini mengeratkan lagi hubungan kami sekeluarga,” kata mereka kepada Gempak.

Content raya

Ditanya mengenai kandungan media sosial yang dibikin sempena Syawal, pemenang kategori Digital Content Creator (Lifestyle) menerusi Gempak Most Wanted Awards 2023 ini memberitahu yang mereka menghasilkan beberapa video untuk tatapan pengikut.

“Ada dua kandungan yang kami tampilkan iaitu video pelita untuk hari raya dan video baju raya kucing,” ujar mereka.
Seiring dengan populariti yang semakin meningkat naik, Abid dan Amin turut merancang untuk mengadakan rumah terbuka pada Syawal kali ini.
“Memandangkan ramai dah tahu rumah kami (di mana), jadi insya-Allah kami akan adakan rumah terbuka.
“Menariknya, selain menjamu selera, kami turut mahu tunjukkan hasil DIY yang banyak kami hasilkan sebelum ini. Tetamu boleh lihat secara live,” tutup mereka.

ARTIKEL BERKAITAN: #GMWA23: Nampak Sama Tapi Ini Rupanya Cara Nak Bezakan Kembar Genius Amin Dan Abid

ARTIKEL BERKAITAN: #GMWA23: Amin & Abid Tewaskan Che Nom, Rangkul Trofi Content Creator (Lifestyle) Tergempak!

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Lagu Viral Sampai Luar Negara, De Fam Kongsi Cerita Di Sebalik Single Alamak Raya Lagi!

gempak
10/04/2024
05:55 MYT
Berjaya mencipta fenomena dengan lagu raya berjudul Alamak Raya Lagi! kumpulan De Fam mengakui tidak menjangkakan single terbaharu mereka itu tular sehingga ke luar negara dan menjadi trend terkenal di aplikasi TikTok. Menurut De Fam yang dianggotai oleh Azira Shafinaz, Sophia Liana dan Cik Manggis, lagu tersebut sebenarnya dicipta berdasarkan Ra
Hiburan

Isu Lagu Raya Aliff Syukri, PU Syed Gesa Pihak Berkuasa Ambil Tindakan

gempak
02/04/2024
08:00 MYT
Pendakwah selebriti Pencetus Ummah (PU) Syed beri teguran kepada usahawan kontroversi, Datuk Seri Alif Syukri susulan perkongsian di sebalik tabir muzik video klip raya nya yang masih mengenakan pakaian baju melayu ketat.
Viral

Amin Idris Gesa Boikot Lagu Aliff Syukri - “Dah Tiba Masa Kita Ajar Dia”

gempak
02/04/2024
05:55 MYT
Susulan penularan video sedutan lagu raya usahawan kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri yang disifatkan sebagai mencemari kemuliaan bulan Ramadan, penceramah motivasi dan pengacara, Amin Idris tampil memuat naik hantaran memberi pandangan berkaitan isu tersebut menerusi akaun Instagram miliknya. Dalam entri yang dibuat, Amin meluahkan rasa kurang
Hiburan

Search Rakam Lagu Raya Pertama, Sujud Aidilfitri Simbolik Muhasabah Diri, Renung Khilaf

gempak
01/04/2024
12:27 MYT
Sujud Aidilfitri menjadi karya Aidilfitri ulung yang akhirnya diterbitkan Search sempena merayakan bulan penuh berbahagia ini.
Viral

Aliff Syukri Mohon Maaf, Padam Teaser MV Lagu Raya Menggeletis - "Dah Buat Susah-Susah, Kena Kecam"

gempak
01/04/2024
05:55 MYT
Dikritik kerana berkongsi sedutan lagu raya dengan beberapa penari yang mengenakan kostum aneh, usahawan sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi memuat naik hantaran di Instagram memohon maaf kepada ibunya dan orang ramai.  Menerusi klip video pendek yang dikongsi, Aliff mengakui dirinya terkesan dengan komen-komen negatif dari netizen serta