Pelakon Elfaeza Ul Huq meluahkan rasa rindu untuk kembali semula menjalani kehidupan seperti sedia kala di Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, pelakon kelahiran Singapura itu terpaksa akur apabila pintu sempadan negara masih belum dibuka sehingga kini sejak Perintah Kawalan Pergerakan.

"2019, Saya banyak melancong dan saya menghabiskan 90 peratus masa saya di Kuala Lumpur, di mana di situlah rumah, pakaian, buku dan segala-galanya.

"Namun, sejak 11 April, saya berada di Singapura sehingga hari ini. Inilah tempoh paling lama saya pernah duduk di Singapura sejak saya berpindah ke Malaysia pada 2012," katanya menerusi satu entri di Instagram.

2019, I was doing so much travelling and I was spending 90% of my time in KL, where my home and clothes and books and everything are... but since 11 April, I have been in Singapore till today... This is the longest that I have stayed in Singapore Eversince I made my move to malaysia in 2012... . Dear Allah, whatever your plans are, I know you have placed me where you want me to be. And where I am is what’s best for me at this time... I miss my home, I miss my friends... I miss my routine of going for Majlis almost every night... I miss travelling... I miss Mekkah, Madinah and Aqsa... . Will things ever return to normal? I hope so... I hope it becomes better than what it used to be... . What is the first thing you guys would like to do when the borders open?

A post shared by ELFAEZA UL HAQ (@elfaezaulhaq) on


Begitupun, kata Elfaeza, di sebalik apa yang terjadi, dia yakin bahawa inilah perancangan yang terbaik daripada Allah buatnya.

"Ya Allah, apapun perancanganMu, aku tahu Kau meletakkanku di mana yang sepatutnya. Malah, aku kini berada di tempat yang terbaik buatku ketika ini.

"Saya rindu rumah, rindu kawan-kawan..rindu rutin menghadiri majlis hampir setiap malam. Saya rindu nak melancong, rindu Makkah, Madinah dan Aqsa.

"Adakah semua ini akan kembali normal?. Saya harap begitu. Saya harap semuanya akan jadi lebih baik daripada apa yang sudah sedia ada sebelum ini," coretnya.

Elfaeza atau nama sebenarnya Siti Elfaeza Mohmed Ehsan, 35, merupakan pelakon kelahiran Singapura yang membina nama di negara ini.

Namanya mula dikenali selepas membintangi drama Adam & Hawa yang turut menampilkan rakan senegaranya, Datuk Aaron Aziz pada 2012.

Saksikan drama lakonan Elfaeza Ul Haq di Astro pada telefon pintar anda melalui aplikasi Astro GO. Muat turun aplikasi Astro GO di Google Play dan Apple Store sekarang.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan 'sanitizer', kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!