,
Hiburan

“Inilah Yang Membuatkan Kami Sayang Negara Ini” - Black Eyed Peas Kenang Jasa Malaysia Bantu Tsunami Aceh 2004

Azwa Rahman
09/12/2019
10:14 MYT
Kumpulan muzik terkenal Amerika Syarikat Black Eyed Peas (BEP) melahirkan rasa cinta mereka pada negara Malaysia dengan cara yang cukup menyentuh hati.
Menerusi laman sosial Twitter, seorang pengguna berkongsi sepotong video menunjukkan ucapan penghargaan kumpulan yang popular menerusi lagu My Humps, Pump It, Shut Up dan banyak lagi pada Malaysia. “Pada tahun 2004, ada bencana alam yang melanda Banda Aceh, Indonesia. Tsunami itu telah melenyapkan banyak nyawa. Pada Mac 2005, saya terbang ke Malaysia kerana pada waktu itu Malaysia sedang giat mengadakan bantuan bencana untuk disalurkan kepada Indoensia.
“Ketika itu saya melihat Malaysia, sebuah negara yang menjaga kebajikan negara jiran yang ditimpa musibah, inilah antara pengalaman indah yang dapat dirasakan apabila berada di sini ketika itu,” kata salah seorang anggota BEP, Will.I.Am.
Difahamkan kedatangan mereka di Kuala Lumpur pada Sabtu lalu adalah bersempena majlis makan malam tahunan syarikat tambang murah terbaik dunia, AirAsia.
Menerusi video berdurasi kurang dua minit tu, dia turut terkesan dengan kejadian itu sehingga mendedikasikan lagu Where is the Love? kepada rakyat Malaysia.
“Itulah momen yang saya rasakan amat menyentuh hati, membuka fikiran dan saya ingin berterima kasih kepada semua rakyat Malaysia kerana membantu mereka yang memerlukan.
“Walaupun kejadian itu berlaku pada tahun 2005, perkara itu sangat indah dan membuat saya sedar, begitu besarnya rasa cinta yang dimiliki oleh negara ini,” ujarnya lagi.
Hasil tinjauan Gempak di laman sosial Twitter, rata-rata warganet turut tersentuh dengan ucapan ketua kumpulan BEP itu dan berharap BEP dapat membuat persembahan secara terbuka di Malaysia.
Video itu sehingga kini telah menerima hampir 170,000 tontonan dan 13,000 ulang kicau daripada warganet.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Peraduan

GMW Giveaway: ADA Afgan & Lyodra Live in Kuala Lumpur

gempak
18/09/2024
09:40 MYT
Siapa nak pergi ke GMW Giveaway: ADA Afgan & Lyodra Live in Kuala Lumpur Secara Percuma? Memang best!
Viral

YouTuber Popular Dunia IShowSpeed Cuba Makan Super Ring & Burger Ramly, Sampai Sanggup Bayar Lebih! - "Oh Tuhanku, Makanan Ini Sangat Enak"

gempak
17/09/2024
21:55 MYT
Personaliti sensasi dan penstrim dalam talian dari Amerika Syarikat, IShowSpeed tidak terlepas untuk melakukan itu semua.
Hiburan

7 Tahun Bela Rambut, Mawi Reda Botakkan Kepala Live Demi Konsert Tsumawi! - "Masa Tengok Anak Sedih, Saya Pun ..."

gempak
17/09/2024
09:30 MYT
Penyanyi, Mawi sanggup membotakkan kepalanya secara langsung ketika majlis sidang media Konsert Tsumawi 20th Mawi World Live in KL di Hotel Tenera, Bangi pada Selasa.
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.