Penyanyi Yonnyboii mengambil langkah tidak mempedulikan kata-kata wargamaya yang mengkritik tindakannya sentiasa ‘melekat’ dengan isteri, Nik Nazira Narriman ke mana-mana sahaja.

Malah menurut nama sebenar Muhammad Haqeem Nuriman Nor Azrin, 24, dia memerlukan kehadiran isteri sentiasa di sisi kerana ia sangat menenangkan dirinya.

“Clingy? Biarlah orang nak cakap apa sebab setiap orang, pandangannya berbeza-beza. Bagi saya, dalam apa juga keadaan, saya perlukan dia. Kalau tiada dia di sisi, saya jadi gementar untuk berdepan dengan orang.

“Saya memang mahu dia sentiasa di sisi. Isteri adalah sistem sokongan saya,” katanya ketika ditemubual.

Yonnyboii ditemui pada majlis kesyukuran dan pelancaran single terbaharunya, Kecewa, di Restoran Puteri, Kuala Lumpur pada Selasa.

Pemenang Album Terbaik di Anugerah Industri Muzik ke-23 itu mengakui sejak berkahwin, dia semakin selesa dan kehidupannya lebih terurus dengan kehadiran seorang isteri.

“Saya menghidap penyakit Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD) atau sindrom kurang daya tumpuan dan hiperaktif. Isteri saya saja yang faham keadaan ini, meskipun pada awal perkahwinan, dia baru kenal diri saya yang sebenar.

“Alhamdulillah, dia faham dan tahu apa yang saya perlukan. Kadangkala, kalau saya terlampau teruja, dia akan tegur. Dia ajar saya bagaimana untuk jadi lebih tenang. Bagi saya, adanya dia lebih menyenangkan kerja.

“Saya dulu, banyak fikir. Sekarang, bila ada isteri, memang saya mahu dia sentiasa ada di sisi,” jelasnya.

Dalam perkembangan terkini, Yonny tampil dengan single terbaharu berjudul Kecewa yang membongkar kisah peribadi dan pengalaman rakan-rakannya melalui liku-liku kehidupan.

“Saya buat lagu itu sudah lama. Ia apa yang saya lalui dulu, selain turut mengaitkan pengalaman dan kisah rakan yang saya tulis menjadi lagu.

“Lagu itu tidak ada kaitan dengan diri saya sekarang. Saya berada pada tempat yang membahagiakan kini. Perkahwinan membuka alam yang baharu buat saya.

“Saya sangat selesa dan rasa lebih selamat bersama isteri,” katanya.

Yonny mendirikan rumah tangga dengan Nazirah pada 20 November 2021.