Laman Utama

“Itu Semuanya Fitnah” – Salina Saibi Sedih Khabar Angin Tidak Benar Tentang Ibu Tersebar

Shahrin Zulkifle
28/09/2022
05:00 MYT
Pelakon Salina Saibi memaklumkan dakwaan yang dikeluarkan sesetengah pihak mengatakan ibunya telah jatuh sakit adalah tidak benar.
Jelas Salina, khabar angin mengenai ibunya jatuh tandas adalah fitnah semata-mata, sebaliknya ibunya berada dalam keadaan baik dan sihat.
“Untuk pengetahuan semua mak Salina sihat walafiat, gossip pasal jatuh toilet sampai berdarah kepala itu semuanya fitnah,” kongsi Salina menerusi hantaran terbaharu di Facebooknya.
Tambah Salina, dia berasa kesal dengan tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab memandangkan kejadian tersebut bukanlah yang pertama kali terjadi.
Malah pelakon yang terkenal dengan drama Gerak-Gerak Khas itu mengingatkan orang ramai agar membuat pengesahan terlebih dahulu sebelum menyampaikan sesuatu berita.
“Dulu sebarkan Salina Saibi meninggal, sekarang mak saya pula. Jangan la macam itu, kesian mak saya.
“Apa-apa maklumat terus telefon dan personal message, siasat dulu sebelum sebarkan perkara tidak benar.
“Allahuakbar, sedih sangat saya dengar mak voice over bagitahu tadi sampai menangis,” tambahnya.
Sementara itu, beberapa pengguna Facebook yang singgah ke ruangan balas turut bersimpati dengan situasi yang menimpa Salina.
Malah, ada juga yang meluahkan rasa geram kepada pihak yang menyebarkan khabar angin yang tidak sahih itu.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Berita Kehamilan Dicemari Dengan Fitnah Tak Bayar Gaji Staf, Intan Najuwa Tampil Pertahankan Diri - “Mess With Me & You Will Regret It!”

gempak
18/07/2024
23:55 MYT
Baru sahaja berkongsi berita gembira mengenai kehamilan pertamanya, pelakon Datin Intan Najuwa diserang oleh individu tidak dikenali yang mendakwa aktres itu tidak membayar gaji pekerja.
Viral

Aisyah Hijanah Nafi Dakwaan Seleweng Duit Derma Orang Awam, Bakal Ambil Tindakan - “Jika Saya Berdiam Pun Tetap Disalahkan”

gempak
02/07/2024
12:28 MYT
Personaliti media sosial, Aisyah Hijanah akhirnya tampil menafikan dakwaan menyeleweng dana orang awam termasuk tuduhan yang dilemparkan terhadap diri dan suaminya, Aliff Teega.
Hiburan

Ruhainies Minta Tolong Netizen Pantau Individu Sebar Fitnah & Reka Cerita - “Saya Mohon Followers Untuk Kongsi…”

gempak
25/06/2024
07:55 MYT
Pelakon Ruhainies memberi amaran kepada mana-mana pihak tidak bertanggungjawab yang bertindak menggunakan namanya untuk tujuan meraih publisiti.
Berita

Kerana Fitnah Bekas Menantu, Chef Wan Diarah Bayar Ganti Rugi

gempak
21/06/2024
01:44 MYT
Mahkamah Rayuan pada Khamis memerintahkan cef selebriti, Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan membayar ganti rugi RM150,000 kepada bekas menantunya, Gavin Edward O’Luanaigh berhubung penerbitan berunsur fitnah terhadap O’Luanaigh di platform media sosial.
Gaya Hidup

K-Colly Ambil Tindakan Undang-Undang Terhadap Pemfitnah, Tuntut Permohonan Maaf & Ganti Rugi - "Reputasi & Jualan Syarikat Terjejas"

gempak
16/06/2024
04:45 MYT
Jenama produk makanan kesihatan tambahan K-Colly bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap dua individu kerana mendakwa produk tersebut menjejaskan kesihatan sehingga buah pinggang mengecut dan meninggalkan komen berunsur fitnah.