Pelakon Izzue Islam mengakui seronok dapat berbakti kepada masyarakat dengan melibatkan diri dalam program-program amal.

Izzue berkata, tidak tergambar baginya perasaan apabila dapat membantu orang lain yang sedang berdepan dengan kesulitan hidup.

Baru-baru ini Izzue bersama pasukan Neutrovis telah menyerahkan 10, 000 kotak pelitup muka untuk golongan susah.

“Pelitup muka adalah sangat penting dalam memerangi pandemik COVID-19 yang semakin mengganas, dan bukan semua mampu untuk membelinya.

“Saya berbesar hati apabila terlibat dalam program amal ini dan ia sangat bermakna buat saya. Tak tergambar perasaan saya apabila dapat berbakti kepada masyarakat,” katanya.

Izzue yang juga juga duta pelitup muka Neutrovis baru-baru ini telah menyumbangkan 10,000 kotak pelitup muka kepada Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, YB Datuk Dr. Hajah Zuraida Kamaruddin.

Dalam majlis tersebut, Izzue bersama Pengarah Urusan Maystar Beauty Sdn Bhd, pemilik jenama Neutrovis, Zayn Puah serta Pengarah Urusan Anggun Kirana Sdn Bhd dan pemilik jenama Himaya, Datuk KK Chua mengunjungi Putrajaya untuk tujuan tersebut.

“Saya memuji usaha murni ini dalam membantu golongan yang kurang berkemampuan. Bagi saya, dalam norma baharu ini, pelitup muka sangat penting dalam kehidupan seharian.

“Dalam memerangi wabak ini, pastinya ada golongan yang sangat terkesan dalam pelbagai aspek, jadi saya selalu berpesan pada diri sendiri, jika kita masih mampu berdiri, hulurlah tangan pada mereka yg sedang jatuh.

“Sama-sama kita lindungi diri dan keluarga tersayang,” ujarnya.

Sumbangan 10,000 kotak pelitup muka perubatan yang diluluskan oleh MDA (Medical Device Authority) bernilai RM 350,000.00 disumbangkan untuk membantu golongan kurang mampu, komuniti B40, penduduk PPR dan petugas barisan hadapan.

Inisiatif oleh Neutrovis dan Himaya ini dilancarkan dalam semangat perayaan Tahun Baru Cina untuk mengurangkan beban anggota-anggota barisan hadapan dan golongan B40.