“Kenapa perlu hina mak orang sampai macam tu? Can you just respect my family?” Begitulah kata-kata yang keluar daripada mulut pelakon berdarah campuran, Anna Jobling apabila diminta untuk mengulas mengenai komen-komen buruk yang dilemparkan kepada ibunya di media sosial baru-baru ini.

Anna berkata, dia berasa pelik kerana ibunya yang tidak pernah mengusik dan mengendahkan hal orang lain menjadi sasaran golongan yang gemar ‘buli siber’ secara tiba-tiba.

@bobbaskyy2 mother is everything #annajobling ♬ THE SHADE - Rex Orange County

“For me, jangan ganggu keluarga saya. Kalau ada masalah, cakap dengan saya, jangan libatkan mereka. Sebab ibu saya tak kacau sesiapa pun.

“Apa yang kamu akan rasa kalau ada seseorang yang kurang ajar dengan keluarga kamu pula?” katanya kepada Gempak.

Anna ditemui usai pementasan teater Madu Ku Terpaling Kalut yang berlangsung di PJPac, Petaling Jaya, malam semalam.

Mengulas lanjut, Anna berkata, dia berasa bersyukur kerana ibunya kuat dan sentiasa positif sungguhpun menerima banyak kritikan dan komen yang kurang elok.



“Alhamdulillah, ibu saya seorang wanita yang kuat. Dan dia tak kisah pun. Dia hanya memberi fokus penuh pada saya. So you know what… buatlah apa yang kamu nak buat.

“Sedih tu memang sedih sebab ibu saya tak buat apa-apa. Mungkin sebab saya merupakan seorang figura awam, jadi netizen rasa mereka boleh komen apa sahaja tentang saya. Kenapa tak komen tentang kerjaya saya je? Tapi nak buat macam mana, netizen kan ada mulut… mereka akan sentiasa bercakap,” katanya.

Dalam masa sama, Anna turut tersentuh kerana peminatnya turut sama-sama menyokong dan memberikan kata-kata semangat buat dia dan ibunya.

“Peminat saya baik-baik. Mereka faham saya macam mana dan saya bersyukur mendapat sokongan daripada mereka,” katanya lagi.

Teater Maduku Terpaling Kalut merupakan sebuah teater yang berkonsepkan 'farce comedy' dengan sentuhan komedi yang diterbitkan oleh Mask Team dan diarahkan oleh Azhar Zainal.

Selain Anna Jobling, teater ini Maduku Terpaling Kalut turut dijayakan oleh Azrel Ismail, Puteri Sarah, Syafiq Naser, Aya Amirudin dan Curly Jow.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!