Laman Utama

Jatuh Ketika Ambil Wuduk, Roy Masih Belum Boleh Bangun

Gempak
30/11/2021
02:31 MYT
Penyanyi Roy, 57, yang mengalami kecederaan selepas terjatuh ketika mengambil wuduk tiga minggu lalu, masih ditahan di hospital.
Kemalangan tersebut menyebabkan Roy patah tangan kiri dan retak tulang punggung. Sambungan tulang bahunya turut retak dan terkehel.
Isterinya, Linda, 56, berkata suaminya masih terlantar dan belum boleh bangun selepas dimasukkan ke sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur.
Menurut Linda atau nama sebenarnya Haslinda Abdul Rahman berkata suaminya memerlukan masa beberapa minggu lagi untuk pulih daripada kecederaan dialami.
"Dia masih lagi ditahan di KPJ Tawakal Kuala Lumpur bahagian rehabilitasi. Roy masih tak boleh bangun. Kaki kiri dan tangan kiri tak boleh bergerak sebab tulang punggung retak dan tangan patah.
"Keadaannya sedar dan boleh bercakap. Cuma doktor cakap ia akan mengambil masa tiga hingga enam bulan untuk pulih," katanya.
Terdahulu, Harian Metro melaporkan penyanyi lagu Ratnaku itu kini terlantar di hospital sejak tiga minggu lalu akibat terjatuh ketika hendak mengambil wuduk.
Penyanyi itu dikhabarkan sudah hampir tiga minggu berada di wad kerana mengalami retak di antara sambungan tulang pinggul. Sambungan tulang bahunya turut retak dan terkehel.
Januari lalu, Roy pernah dijangkiti Covid-19 tahap empat dan dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh.
Selepas seminggu menjalani rawatan, dia kembali sembuh dan kemudian meneruskan kerjaya rutinnya sebagai 'buskers' di sebuah pusat beli-belah di Setiawangsa.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Selepas Hampir Sebulan, Jasad Pemain Badminton China Masih Disimpan Di Hospital Yogyakarta

gempak
25/07/2024
01:30 MYT
Jasad pemain badminton China, Zhang Zhi Jie, yang meninggal dunia di geloanggang sewaktu dalam perlawanan Kejohanan Remaja Asia di Yogyakarta, Indonesia, pada 30 Jun lalu, sehingga kini masih belum dituntut oleh pihak keluarganya.
Hiburan

Ryan Bakery Menangis Risaukan Anak Kena Jangkitan Kuman Dalam Darah - "Ini Ujian Untuk Kami Sekeluarga"

gempak
20/07/2024
00:58 MYT
Anak lelaki kepada personaliti media sosial, pelakon dan penyanyi, Ryan Bakery iaitu Ryan Ezra menerima rawatan di sebuah pusat perubatan swasta di Kuala Lumpur akibat jangkitan kuman dalam darah.
Viral

Budak 4 Tahun Maut Terjatuh Dari Tingkat 16 Di Putrajaya

gempak
16/07/2024
09:18 MYT
Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun maut dipercayai terjatuh dari tingkap bilik tidur utama kediamannya di tingkat 16, Presint 9, di Putrajaya pada Selasa.
Hiburan

Vokalis Radja, Ian Kasela Jatuh Pentas Sebab Kaca Mata Hitam

gempak
10/07/2024
12:00 MYT
Vokalis Radja, Ian Kasela sangat ikonik dengan gaya cermin mata hitam sewaktu membuat persembahan.
Hiburan

"Dia Menangis Sebab Tak Boleh Telan Pun Kek" - Ira Mohd Amin Sambut Birthday Anak Di Hospital, Mohon Doa Dapat Lawan Penyakit ‘L’

gempak
09/07/2024
21:24 MYT
Pengacara, Ira Mohd Amin berkongsi momen anak sulungnya, Saif Zairil, 11, yang disahkan menghidap Acute Lymphoblastic Leukemia (ALL) menyambut ulang tahun kelahiran, baru-baru ini.