Penceramah agama yang juga personaliti TV terkenal, Ustaz Datuk Dr Mohd Izhar Ariff akan melakukan satu kajian terperinci mengenai kemalangan jalan raya membabitkan kenderaan yang berlaku tanpa sebab atau boleh dikatakan wujud sesuatu yang ghaib yang menjadi punca kemalangan tersebut.

Beliau memuat naik satu video menunjukkan beberapa insiden kemalangan yang dipercayai berlaku di luar negara.

Apa yang menjadi tanda tanya pada beliau dan netizen di media sosial, kemalangan yang berlaku seperti mana dirakam berpunca tanpa sebab di persimpangan lampu isyarat.

Tiada kenderaan lain yang terbabit sama dengan kemalangan tersebut tetapi seolah wujud satu entiti ghaib yang melanggar kenderaan itu.

Pelik... Kemalangan berlaku tanpa SEBAB... ???

A post shared by Ustaz Dato'Dr.Mohd Izhar Ariff (@drizharariff) on


Beliau menjawab pertanyaan netizen di akaun media sosial itu dengan mengatakan satu kajian perlu dilakukan secara terperinci.

Malah, satu jawatankuasa khas akan ditubuhkan untuk meneliti kes kemalangan pelik sebegini dan beliau akan memaklumkan pada umum dalam masa terdekat.

Bagaimanapun, segelintir netizen berpandangan kes kemalangan dalam video itu berkemungkinan disunting atau ada unsur penipuan dalam rakaman yang dibuat.

Sebaliknya, ada netizen yang percaya kemalangan sedemikian berpunca daripada angin lintang yang merujuk pada sekumpulan syaitan.

Teks oleh: Elrafaei Sapi

Foto: IG @drizharariff