Jejak 3 kembali meneruskan paparan aktiviti amal kebajikan dan menyantuni masyarakat yang memerlukan bantuan dengan penuh kasih sayang tanpa mengira latar belakang, bangsa dan agama menerusi musim ketiganya di Astro Prima.

Pengurus Saluran Astro Prima, Norzeha Mohd Salleh berkata kerjasama dengan badan bukan kerajaan atau NGO amat dihargai sepanjang produksi Jejak 3.

“Astro sentiasa bersedia menggalas tugas untuk membawa paparan realiti masyarakat kita yang terhimpit dengan kesukaran serta kedaifan kehidupan.

"Sesungguhnya realiti perit ini tidak seharusnya diselindungi, malah patut dijadikan paparan untuk membantu mereka yang memerlukan serta membawa kesedaran di kalangan masyarakat kita, apatah lagi ramai dalam komuniti di negara kita terkesan dengan bencana alam.

"Jejak 3 menyelami kisah-kisah mereka diselubungi kesempitan kehidupan termasuk kehilangan harta benda, keupayaan serta kesihatan. Malah, mereka yang terkesan bukan sahaja golongan dewasa tetapi jua kanak-kanak.

"Di sebalik kesedihan yang dikongsikan, semangat mereka dalam meneruskan perjuangan amatlah luar biasa terutamanya di kalangan anak-anak yang
kecil.

"Penglibatan rakan-rakan selebriti mewarnai hari-hari mereka yang terbabit. Barisan artis yang bersama turut menyumbangkan bantuan dalam pelbagai bentuk termasuk kewangan serta barangan keperluan.

"Mereka juga merasai impak daripada apa yang mereka lihat, yakni kesusahan dan keperitan yang dihadapi sehinggakan ada sesetengah mereka berlinangan air mata mahupun berada dalam tangisan ketika penggambaran dijalankan.

"Program ini juga menyingkap sisi-sisi barisan selebriti tanah air yang tidak pernah dipertontonkan untuk dijadikan inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk sentiasa memberikan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

"Kerjasama dengan badan bukan kerajaan atau NGO amatlah kami hargai sepanjang produksi. Kesungguhan dan kecekalan mereka membantu kami membolehkan segala bantuan yang dihulur dilakukan dengan lancar.

"Badan bukan kerajaan ini merupakan refleksi keprihatinan masyarakat kita yang mahu membantu tanpa mengharapkan apa jua balasan.

"Kami berharap apa yang kami telah saksikan secara nyata bakal terjemah di skrin untuk penonton-penonton Astro.

"Sudah semestinya sesiapa sahaja yang menonton episod-episod Jejak 3 bakal tersentuh lantas tergerak hati untuk membantu mereka yang dipaparkan mahupun golongan kurang bernasib baik yang lain. Jejak 3 pasti akan membuka mata, minda dan hati semua," ujarnya

Jejak 3 menyelami kisah-kisah mereka diselubungi kesempitan kehidupan termasuk kehilangan harta benda, keupayaan serta kesihatan.

Musim ketiga yang membawakan tema ‘Kita Jejak Kita Bantu’ memaparkan babak-babak belakang tabir kerja amal yang dilakukan oleh selebriti-selebriti yang berbeza dengan kerjasama Pertubuhan Badan Kerajaan (NGO) pada setiap episod.

Sepanjang siaran musim ketiga, selebriti-selebriti ini menziarahi golongan yang memerlukan dan memberi bantuan asas serta sumbangan kepada mereka yang tidak berkemampuan untuk menampung keluarga.

Program yang menyayat hati ini menyelit kisah-kisah perit yang dihadapi masyarakat kita yang hidup dalam serba kekurangan serta sukar untuk menjalani kehidupan harian mereka kerana kesempitan kewangan.

Jejak 3 akan ditayangkan sebanyak 13 episod mulai 27 Jun 2022 hingga 19 September 2022, setiap hari Isnin, jam 9.00 malam secara eksklusif di saluran Astro Prima (105).

Program ini juga boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.


Dapatkan Pek Primary Astro serendah RM59.99 sebulan secara online di astro.com.my untuk menikmati drama ini di Astro.