,
Hiburan

JK Rowling Sembuh Selepas Alami Semua Gejala COVID-19

Asraf Aided
08/04/2020
10:28 MYT
Penulis buku terkenal, JK Rowling, 54, mengatakan dirinya sudah sembuh dari semua gejala COVID-19 yang dialami baru-baru ini.
Memetik laporan Sky News, penulis buku Harry Potter ini telah mengalami semua gejala wabak tersebut dua minggu lalu tanpa melakukan ujian saringan.
Menurut Rowling, dia telah mengamalkan teknik pernafasan yang diajar oleh suaminya yang juga seorang doktor.
"Saya mengalami semua gejala COVID-19 (tanpa melakukan saringan) dan melakukan rawatan mengikut saranan doktor yang juga merupakan suami saya," tulisnya di Twitter. Rowling juga banyak menerima mesej dari kenalan dan penyokongnya yang memberi kata-kata semangat termasuk penulis buku Fifty Shades Of Grey, EL James.
Sebagai tanda penghargaan, Rowling telah mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah mengambil berat tentang keadaan dirinya itu.
Sumber : Sky News
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Mpox: “Masyarakat Juga Harus Bertindak, Tak Boleh Harapkan Kerajaan Sahaja,” - Pakar Epidemiologi

gempak
28/08/2024
11:55 MYT
Meskipun penularan Kes Mpox di Malaysia belum mencapai tahap serius, namun masyarakat Malaysia harus mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.
Sukan

Imane Khelif Namakan Elon Musk, JK Rowling Dalam Tuntutan Undang-Undang Terhadap Kes Buli Siber Di Media Sosial

gempak
14/08/2024
01:25 MYT
Petinju Algeria Imane Khelif menamakan Elon Musk dan JK Rowling dalam tuntutan mahkamah yang difailkan kepada pihak berkuasa Perancis berhubung dakwaan gangguan siber melampau.
Berita

COVID-19: Tiada Lagi Kuarantin Di Rumah Mulai 15 Julai

gempak
05/07/2024
18:40 MYT
Individu positif Covid-19 tidak lagi dikenakan Perintah Pengawasan dan Pemerhatian (HSO) atau kuarantin di rumah dan tidak perlu melaporkan status positif ujian kendiri dalam aplikasi MySejahtera berkuat kuasa 15 Julai ini.
Hiburan

Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan

gempak
05/07/2024
03:55 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah mendedahkan yang dia membina badan sebelum menjalani penggambaran bagi drama siri Astro Originals, X-Change.
Berita

AstraZeneca Tarik Balik Vaksin COVID-19 Di Seluruh Dunia

gempak
08/05/2024
04:36 MYT
Syarikat farmaseutikal global Britain-Sweden, AstraZeneca menarik balik vaksin COVID-19 di seluruh dunia, lapor Telegraph semalam.