Melentur buluh biarlah dari rebungnya! Memang tepat sekali kata-kata itu kerana ibu bapalah yang akan membentuk perilaku anak-anak hingga mereka dewasa.

Sama juga dengan tabiat penjagaan diri yang efektif bermula dari rumah sebenarnya.

Anak-anak akan terikut dengan apa yang ibu bapa dan penjaga mereka lakukan seharian, sama ada waktu tidur, corak pemakanan harian, rutin kebersihan diri dan pengambilan air yang mencukupi setiap hari.

Oleh itu, ibu bapa perlu menunjukkan contoh terbaik kepada anak-anak dengan mengamalkan cara hidup yang sihat dan seimbang.

Bercakap mengenai pengambilan air minuman yang mencukupi setiap hari, bagi anak-anak yang sedang membesar ia adalah perkara yang perlu diberikan perhatian.

Air membekalkan pelbagai khasiat daripada segi kesihatan dan tumbesaran anak-anak terutama apabila tibanya bulan Ramadan.

Kita dinasihatkan untuk mengambil jumlah air yang mencukupi untuk badan agar kekal terhidrat dan segar sepanjang hari.

Jadi, langkah terbaik adalah mengikuti langkah kempen terbaharu #SAMASAMA242 dengan CUCKOO!

Caranya mudah, minum dua gelas air ketika bersahur, 4 gelas air ketika berbuka puasa dan 2 gelas air lagi sebelum kita tidur! Mudah bukan...

Ingat 242, ingat CUCKOO!

Bagi memudahkan anak-anak ingat langkah tersebut, jom nyanyi #SAMASAMA242 bersama-sama Datuk Seri Siti Nurhaliza, Omar & Hana sepanjang Ramadan ini.



Kekal terhidrat dengan CUCKOO XCEL serendah RM79 dan jimat RM21 sebulan dengan CUCKOO GOOOD Plan!

Pilih daripada enam pakej yang ditawarkan untuk memiliki CUCKOO XCEL terbaharu. Anda juga akan menerima servis dan penukaran penapis setiap empat bulan secara PERCUMA serta 5 tahun tempoh jaminan.



Tunggu apa lagi? Mari #SAMASAMA 242 dengan Duta CUCKOO, Datuk Seri Siti Nurhaliza bulan ini.