Selepas dituduh meraih keuntungan daripada kesusahan rakyat Palestin gara-gara menjual tudung bercorak bendera negara tersebut, pelakon popular Rozita Che Wan tampil mempertahankan diri.

Tidak mengendahkan dakwaan tersebut, Che Ta berkata, sebahagian daripada hasil jualan rekaan tudung itu akan disalurkan kepada rakyat Palestin.

“Selain daripada menderma, inilah cara yang saya rasa dapat meningkatkan jumlah derma terhadap mereka.

“Kalau orang beli tudung ini, mereka pun kira membantu juga. Saya harap rakyat Malaysia sudi membeli sambil menderma dan menyarungkan tudung tema Palestin ini demi simbolik sokongan kita terhadap mereka," katanya.

Che Ta menjalin kolaborasi dengan rakan kongsi, Ashh & Annas melancarkan tudung edisi khas, Palestine Edition yang berharga RM89.90 sehelai.

Sementara itu, Pengarah Urusan Ashh &Annas, Mohamad Anas Zahrin berharap agar usaha mereka itu dapat membebankan beban rakyat Palestine.

“Nak pergi ke sana kita tidak boleh, kita tiada kekuatan. Jadi, membeli sambil beramal juga adalah sebahagian daripada sokongan kepada saudara Islam kita di sana.

"Saya berharap dengan usaha ini dapatlah kita semua meringankan beban mereka. Terima kasih kepada anda yang sudi menyokong kami. Anda rakyat Malaysia yang prihatin,” katanya.