,
Laman Utama

‘Jurnal Risa The Series’ Diangkat Dari Kisah Benar Risa Saraswati - “Saya Mula Lihat & Berkomunikasi Dengan Hantu Sejak…”

Asyikin Mayudin
30/05/2023
13:55 MYT
Jika anda peminat novel best seller karya Risa Saraswati berjudul Jurnal Risa: Teror Liburan Sekolah, wajib untuk tonton drama siri Jurnal risa The Series yang sudah mula ditayangkan di Disney+ Hotstar pada 27 Mei lalu.
Menurut Risa, jalan cerita untuk drama siri itu diubah sedikit untuk menjadikan ia lebih menarik namun hampir 80 peratus mengekalkan kisahnya sendiri.
“Cerita ini sememangnya diangkat dari buku berjudul Jurnal Risa… jika dilihat pada skrip, saya nampak memang ada beberapa perubahan untuk bikin jalan ceritanya lebih bagus.
“Tapi secara keseluruhan, hampir 80 peratus, diambil dari isi cerita saya sendiri,” katanya kepada Gempak.
Risa berkongsi perkara tersebut ketika sesi temu bual secara eksklusif bersama Gempak menerusi virtual baru-baru ini.
Berkongsi mengenai kelebihannya, Risa mendedahkan dia mula melihat makhluk halus ketika usia kira-kira 3 tahun dan mula berkomunikasi dengan mereka sekitar usianya 8 hingga 10 tahun.
“Ya, saya masih (boleh nampak hantu). Malah, sekarang saya mempunyai saluran YouTube Jurnal Risa bersama saudara saya yang juga boleh berkomunikasi dengan hantu sampai sekarang.
“Sekitar 9 sampai 10 tahun pertama kali akhirnya saya berkomunikasi dengan hantu. Sebenarnya dari saya kecil lagi, dari sekitar umur 3 tahun, kalau menurut keluarga, saya boleh melihat benda yang orang lain tak dapat lihat.
“Tapi kalau berkomunikasi itu lebih kurang umur 8 hingga 10 tahun,” kongsi Risa.
Diangkat dari novel tersebut dan konten saluran YouTube terkenal berjudul sama, serial horor ini diambil berdasarkan kisah mistik yang dialami Risa dan saudara-saudaranya ketika remaja.
Jurnal Risa The Series dibarisi pelakon iaitu Shofia Shireen (Risa Saraswati), Ali Fikry (Angga), Yusuf Ozkan (Nicko), Keanu Azka (Kakang), Alesha Fadillah (Indy), Sheryl Drisanna (Dewi), Dimas Putra (Agus), Quentin Stanislavski (Kulon) dan Alleyra Fakhira (Riri).
Jurnal Risa The Series mula ditayangkan pada 27 Mei lalu di Disney+ Hotstar dengan episode terbarunya disiarkan pada setiap Sabtu.
Untuk info, Risa Saraswati adalah seorang penyanyi sekaligus penulis lagu dan penulis novel populer Danur, yang sukses diadaptasi menjadi filem tahun 2017.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Zoey Rahman Disihir, Kerap Muntah, Jadi Pemarah & Alami Kemurungan - "Saya Rasa Biasa Tetapi Pekerja Mula Tegur..."

gempak
18/10/2024
01:55 MYT
Pelakon, Zoey Rahman mengakui dirinya menjadi mangsa sihir atau buatan orang.
Berita

“75 Peratus Jatung Tersumbat”- Rider P-Hailing Meninggal Dunia Kerana Penat Bekerja

gempak
18/10/2024
00:55 MYT
Video seorang rider p-hailing menerima sekeping RM50 secara rambang di pusat beli-belah tahun lalu tular semula, namun siapa sangka individu yang dimaksudkan iaitu Ahmad Farhan Othman, 32, pergi menghadap Ilahi pada 2 Oktober, baru-baru ini.
Hiburan

Wah! Ruhainies Dapat Sejambak Bunga Lepas Balik Mahkamah

gempak
17/10/2024
23:40 MYT
Pulang daripada mahkamah selepas sebutan kes khalwat, pelakon sensasi Ruhainies berkongsi sepotong video menerima sejambak bunga.
Hiburan

Teruja Tonton Filem Biografi Rossa, Siti Nurhaliza Beri Bayangan Bakal Buat ‘Kejutan’ Sempena 30 Tahun Dalam Industri - “Mungkin Dapat Inspirasi, Bahan Semua Dah Kumpul..”

gempak
17/10/2024
21:55 MYT
Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza menzahirkan rasa teruja apabila dijemput untuk menghadiri malam gala tayangan perdana filem biografi ‘All Access To Rossa 25 Shining Years’.
Hiburan

Duit Berniaga Hilang Ketika Kemalangan, Azlan Komeng Rayu Dikembalikan - “Kami Harap Kejujuran Anda”

gempak
17/10/2024
21:45 MYT
Pelakon, Azlan Komeng memberitahu dia masih belum menerima sebarang maklumat tentang duit perniagaannya bernilai kira-kira RM10,000 yang hilang semasa kemalangan pada Sabtu lalu.
BorakSeeni