Memang sesuatu perkara yang indah bila dapat belajar Al-Quran dengan teman-teman, tetapi bila bersama dengan keluarga pastinya lebih indah dan menyeronokkan.

Itulah perkongsian pelakon jelita Rita Rudaini apabila mengakui dia dan anak-anak belajar membaca Al-Quran secara atas talian dua kali seminggu bersama dengan Ustaz Haji Sazalie Nordin.

"Tengok Al-Quran pun ALLAH bagi pahala, apatah lagi kalau kita baca. Kami blajaq online 2x seminggu dgn Ustaz @hjzalie. Terima kasih banyak Ustaz.

"Ilmu yang Ustaz bagu pada saya dan anak-anak akan saya bawak sampai ke akhir hayat kami. Jasa Ustaz pada keluarga kami tak dapat saya balas. Hanya doa kami anak beranak untuk Ustaz sekeluarga," tulis Rita pada satu entri di Instagramnya.

Rita Rudaini juga bersyukur kerana dengan bantuan Ustaz Sazalie, dia dan keluarga kecilnya dapat memperbaiki diri serta bacaan Al-Quran.

"Yang boleh guide kita, yang boleh ubah diri kita dan rawat hati kita hanyalah AL-QURAN & SOLAT. Jahil macam mana pun kita, jahat macam mana pun kita, bacalah walau pun sebaris.

"Solat lah walaupun terpaksa. Lama-lama kita akan rasa rugi untuk tinggal AL-QURAN & SOLAT. Ikhlas dari perjalanan hari-hari saya. Terima kasih ALLAH," tulis Rita lagi.

Tgk Al-Quran pon ALLAH bg pahala...apatah lg klau kita baca...kami blajaq online 2x seminggu dgn Ustaz @hjzalie ...tkasih byk2 Ustaz...ilmu yg Ustaz bg pd sy n anak2 akan sy bwk sampai ke akhir hayat kami...jasa Ustaz pd keluarga kami xdpt sy bls..hanya doa kami ank beranak utk Ustaz sekeluarga... Yg boleh guide kita,yg boleh ubah diri kita dan rawat hati kita hanyalah AL-QURAN & SOLAT....jahil mcm mana pon kita,jahat mcm mana pon kita,bacalah walau pon sebaris..solat lah walaupon terpaksa...lama2 kita akan rasa rugi utk tggal AL-QURAN & SOLAT...ikhlas dr perjalanan hari2 sy...Tkasih ALLAH ?

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727) on


Rita mempunyai dua orang anak lelaki, Aarit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna hasil perkahwinan dengan bekas suaminya seorang pemain bola sepak, Aidil Zafuan.