Kumpulan Insomniaks terpaksa menghormati keputusan seorang ahli mereka iaitu Gavin untuk keluar dan membawa Haluan sendiri.

Mewakili Insomniaks, Iskandar memberitahu keputusan itu dibuat Gavin sendiri meskipun mereka berat hati untuk menerimanya.

“Sudah tentu kami sedih tapi kami perlu fikir secara professional. Kami pun tak mahu paksa dia terus bersama kami jika dia tidak bersedia atau tak selesa.

“Kami menghormati keputusannya untuk selesaikan urusan dirinya dulu dan terbuka jika dia memerlukan kami kerana kami masih kawan,” katanya kepada Astro Gempak.

Insomniaks yang dianggotai oleh 4 orang ahli yang kini tinggal bertiga itu ditemui oleh Gempak selepas selesai mengadakan rakaman program GempakTV di Studio, 3, Astro.

Dalam masa yang sama Iskandar menafikan mereka ada mempunyai perselisihan faham sehingga bermasam muka.

“Kami tak bergaduh cuma dari segi komitmen kerja sahaja ada masalah. Di antara kami pun tiada masalah. Dia susah untuk meneruskan komitmen bersama kami, Insomniaks juga agak sibuk sekarang dengan undangan nyanyian dan interview bersama media.

“Buat masa ini pun kami selesa bertiga sahaja dan tak akan cari pengganti. Malah kami masih meneruskan direction yang sama,” tambahnya lagi.

Insomniaks yang popular dengan lagu Pulang itu kini dianggotai oleh tiga anak muda iaitu Wan Arif Iskandar Adnan (Iskandar) selaku pemain bass; Syed Mir Iqbal Syed Adeli (Iqie) vokalis dan gitar utama; Ahmad Danial Ahmad Roslan (Danial) gitar ritma.

Selain Insomniaks, GempakTV yang dihoskan oleh Isha dan Daniel itu turut bakal dimeriahkan dengan penampilan selebriti lain iaitu Mimi Fly, Sopgia Liana dan ramai lagi.

GempakTV akan bersiaran di setiap hari Rabu, jam 9 malam di Astro Ria.