Drama premium terbitan Astro Originals, Kampong Pisang Bersiri-siri akan menemui penonton dengan episod kelima iaitu orang minyak.

Diarahkan oleh sutradara tersohor, Mamat Khalid, episod orang minyak kali ini menampilkan Shuk Sahar yang memegang watak sebagai Komeng selaku pelakon jemputan.

Episod orang minyak mengisahkan anak-anak gadis Kampong Pisang diganggu oleh kehadiran orang minyak.

Orang kampong mengaitkan hal ini dengan bunian apabila mereka percaya ada orang yang tersalah ilmu dan bergaul dengan bunian.

Rupanya punca perkara ini terjadi kerana Komeng penduduk lama pisang datang semula . Komeng yang menggangu anak-anak gadis kampong tersebut termasuklah anak Barkoba dan anak Cik Nab iaitu Cik Chun.

Kampong Pisang Bersiri-siri menghimpunkan barisan watak komedi daripada francais terdahulu antaranya, Pak Jabit dan Husin daripada filem Zombi Kampung Pisang, Kak Limah (Hantu Kak Limah), Cik Purnama, Chomprak, Joko Anuar, Pembantu Perubatan (Hantu Kak Limah Balik Rumah) dan penampilan watak Barkoba daripada 16 dan 17 Puasa.

Malah, turut memperkenalkan watak sampingan baru seperti Pak Kasim, Pak Din ‘Pest Control’, Pak Karim dan Cik Chun.

Kampong Pisang Bersiri-Siri bersiaran sebanyak 12 episod bermula 7 Disember ini, setiap Isnin, pukul 9.00 malam, di Astro Citra, saluran 108 (HD) / 128 (SD).