Berita

Kecoh Kereta Terbakar & Pemandu Tumbuk Abang Bomba, Apa Cerita Sebenarnya?

Syafiqah Jalal
16/10/2020
05:09 MYT
Semalam tular sepotong rakaman video seorang lelaki bertindak agresif terhadap anggota bomba yang sedang menjalankan tugas memadamkan kebakaran sebuah kereta yang terlibat dalam kemalangan di Jalan Suakasih, Bandar Tun Hussein Onn, Selangor.
Ia telah mengundang kemarahan netizen yang menonton video tersebut kerana rata-rata tidak berpuas hati dengan tindakan pemandu berkenaan.
Malah, menerusi entri video yang dimuat naik ke Instagram rasmi Kosmo, rata-rata mempertikaikan tindakan lelaki tersebut.
“Jangan susahkan anggota bomba,” kata salah seorang netizen.
“Berani dia pukul abang bomba tu, kurang ajar,” komen salah seorang warga maya.
“Dia ingat bomba tak ada ilmu pertahankan diri ke?” marah salah seorang pengikut laman sosial.
Namun disebalik kejadian tersebut Awani melaporkan lelaki tersebut mengaku dia merupakan pemilik kereta yang terbakar dalam kemalangan.
Menurut Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan, kejadian berlaku pada 10.40 pagi ketika bomba sedang memadamkan kebakaran.
Dilaporkan suspek meluru ke kawasan kejadian dan mahu menghampiri keretanya namun pegawai bomba yang bertugas memberikan arahan supaya suspek bertenang dan memberikan kerjasama.
"Namun suspek kemudian menjadi agresif dengan meluru ke arah seorang anggota bomba dan menumbuk lengan sebelah kiri anggota tersebut sebelum ditahan dengan bantuan orang awam di tempat kejadian," katanya dalam satu kenyataan, pada Khamis.
Mengulas lanjut, Mohd Zaid berkata, siasatan awal mendapati suspek berusia 30an dan bekerja sebagai pengurus acara di Kuala Lumpur itu positif dadah.
"Saringan awal suspek positif dadah.
"Suspek akan dibawa ke Mahkamah Kajang pada Jumaat untuk permohonan reman bagi membantu siasatan polis," jelasnya.
Kes disiasat di bawah Seksyen 186 / 353 Kanun Keseksaan dan Siasatan kes kemalangan di bawah Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
Sumber: Kosmo, Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.